شبکه‌های اجتماعی

پاسخی دیرهنگام ولی شایسته

آشنایی با کادیلاک XT4 به بهانه آغاز عرضه آن

 در یک دهه گذشته با افزایش تقاضای بازار برای خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور نسبت به اتومبیل‌های سدان سیاست‌های خودروسازان بزرگ نیز تغییر یافته و سایه این تغییرات بر سبد محصولات آن‌ها به خوبی قابل مشاهده است. در چند سال اخیر روند تغییر سلیقه بازار و افزایش تمایل آن برای خریداری محصولات شاسی‌بلند و کراس‌اوور شیب تندی به خود گرفت و باعث شد تا برخی خودروسازان مطرح آمریکایی به ویژه در بازار آمریکا با افت فروش قابل توجه‌ای در مدل‌های سواری و سدان خود مواجه شدند. این موضوع باعث شد تا شرکت‌های بزرگ سیاست‌های تولید خود را مورد بازنگری قرار داده و با نگاهی تازه سهم بیشتری از سبد محصولاتشان را برای نمونه‌های کراس‌اوور کوچک و بزرگ در نظر بگیرند.


طراحی مدرن و وفادارانه
طراحان کادیلاک با استفاده از خط‌های روان و حساب‌ شده در بیشتر قسمت‌های بدنه این اتومبیل اجازه قضاوت سریع را به مخاطب خود نمی‌دهند و هم‌زمان با بهره‌گیری از برخی المان‌های مدرن و ماجراجویانه به دنبال جذب نگاه مشتریان جوان بازار هستند. اگر چه XT4 برای ورود به سگمنتی شلوغ به دنبال جلب توجه است، اما در این مسیر اصالت خود را فراموش نکرده و با حفظ نشانه‌هایی همواره سعی در یادآوری نام بلند خانوادگی خود دارد.
طراحی داخلی این خودرو به گونه‌ای انجام شده تا وقتی راننده پشت فرمان قرار می‌گیرد، بهانه‌ای برای پنهان‌کردن لبخند رضایت خود نداشته باشد! طراحی داشبورد به شیوه‌ای متفاوت صورت گرفته و طرز قرار گرفتن صفحه نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی جلب توجه می‌کند. دکمه‌های کنترل دما و تنظیمات آپشن‌های مختلف اتومبیل در یک ردیف با طراحی ظریفی قرار گرفته‌اند. در مجموع فضای داخلی محصول جدید کادیلاک محیطی دلنشین را برای سرنشینان آن فراهم می‌آورد.


پیشرانه پیشرفته
کراس‌اوور جدید کادیلاک از یک پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرت 237 اسب بخار نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند که به کمک یک جعبه‌دنده 9 سرعته عملکرد رضایت‌بخشی را برای آن ممکن می‌سازد. نکته تحسین‌برانگیزی که در مورد این پیشرانه قابل توجه است گستره وسیعی است که در آن حداکثر گشتاور تولیدی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. مهندسان کادیلاک  توانسته‌اند بیشینه گشتاور 350 نیوتن‌متر را در محدوده 1500 تا 4000 هزار دور در دقیقه را به دست آورده و 97 درصد این میزان گشتاور نیز تا دور 5000 در دسترس خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود در هر سرعتی شتاب قابل توجه‌ای برای این کادیلاک امکان‌پذیر باشد.


XT4 در مقابل رقبا
کادیلاک که در دو سال گذشته در برخی مدل‌های سواری با افت فروش و ضرر مواجه شده بود به دنبال راه حل مناسبی بود تا بتواند نیازهای جدید بازار اتومبیل را پاسخ‌‌گو باشد. کادیلاک XT4 پاسخ مناسبی است که از آن صحبت می‌کنیم. این اتومبیل در میدان رقابت با محصولاتی مانند آئودی Q3، ب‌ام‌و X1، لکسوس NX  و UX، مرسدس‌بنز GLA و ولوو XC40 قرار می‌گیرد. خودروسازان لوکس دیگر بازار که در این سگمنت سابقه فعالیت بیشتری دارند، اما کادیلاک با در نظر گرفتن ویژگی‌های مهمی سعی در ایجاد جذابیت رقابتی دارد. این خودروساز بزرگ دیترویتی با ایجاد فضای داخلی بزرگ‌تر و راحتی بیشتر با قیمتی بهتر به دنبال هدف یاد شده است.


با چه هزینه‌ای می‌توان صاحب این کادیلاک شد؟
کادیلاک XT4 2019 در مدل پایه با قیمتی نزدیک به 35 هزار دلار به فروش می‌رسد. بد نیست برای مقایسه نگاهی به معادل ریالی این خودروی آمریکایی کم‌مصرف لوکس و ایمن داشته باشیم: با احتساب هر دلار برابر با 14 هزار تومان شروع قیمت کادیلاک XT4 حدود 490 میلیون تومان خواهد بود، مبلغی که در حال حاضر در بازار ایران بهای هیوندای سانتافه یا کیا اسپورتیج 2017 محسوب می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه