شبکه‌های اجتماعی

بی‌وای‌دی سانگ پلاس در چین معرفی شد
اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی سانگ پلاس

کراس‌اووری هم اندازه تیگوان با قیمت 17 هزار دلار


بی وای‌دی که بزرگ‌ترین سازنده خودروهای الکتریکی در چین به شمار می‌رود و البته در زمینه ساخت خودروهای با موتور درون سوز نیز فعال است، به تازگی از جدید‌ترین شاسی بلند متوسط خود با نام بی‌وای‌دی سانگ پلاس رونمایی کرده است. این شرکت پیش از این در خرداد ماه طرح‌های دیجیتالی این خودرو را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده بود.


بی‌وای‌دی سانگ پلاس که هفته گذشته طی مراسمی در چنگدو رونمایی شده، طراحی جدید، قدرت زیاد و راحتی کم نظیری را ارائه می‌دهد. بی‌وای‌دی مدعی است سانگ پلاس جدید با چهار ویژگی خاص عرضه می‌شود. بی‌وای‌دی سانگ پلاس اولین خودروی تولید انبوه دنیا با پوشش‌های چرمی سایه‌دار است، (پیش از این ویژگی مشابه این به صورت سفارشی در دی‌اس 3 به کار گرفته می‌شد)، اولین پنل دیجیتال هوشمند برای سرنشینان، اولین خودرو با پشت‌سری‌های یکپارچه با صندلی که امکان تنظیم پشت سری آن وجود دارد و اولین خودروی بی‌وای دی که از پیشرانه کاملا جدید 1.5TI استفاده می‌کند.
اندازه بی‌وای‌دی سانگ پلاس در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4705، 1890 و 1680 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن به 2765 میلی‌متر می‌رسد. این ابعاد بی‌وای‌دی سانگ پلاس را به پهن‌ترین خودرو در کلاس خود تبدیل می‌کند تجربه رانندگی راحت را به همراه دارد.

 

ایده‌ای که در سر تیم طراحی بی‌وای‌دی سانگ پلاس‌ بوده، روح اژدها نامیده می شود که ترکیب « طرافت سدان‌‌‌ها با قدرت SUVها» را دنبال کرده است. جلوپنجره بسیار بزرگ بی‌وای‌دی سانگ پلاس با چینش ماتریس گونه‌ای همراه شده که المان‌های لباس‌های زرهی سنتی چین را به نمایش می‌گذارد. کاپوت بسیار بزرگ و یک تکه، خط کمر چین خورده و LED یکپارچه با طول بیش از 1 متر (1011 میلی‌متر) برای چراغ ترمز، از دیگر ویژگی‌های عجیب طراحی بی‌وای‌دی سانگ پلاس است.

در نمای داخلی بی‌وای‌دی سانگ پلاس تریم سایه‌دار پوشش صندلی‌ها که از قهوه‌ای به مشکی می‌ذسد، و استفاده از مواد مانند جیر مرغوب، نشان‌ می‌دهد بی‌وای‌دی به دنبال یک خودروی ساده نبوده است. بی‌وای‌دی می‌گوید فضای داخلی سانگ پلاس بسیار جادار است و ردیف دوم صندلی‌های‌آن با زاویه 28 درجه پشتی‌ها، حسی شبیه به صندلی‌های کلاس تجاری دارد. فضای بار نیز در حالت عادی 574 لیتر است که با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها به 1477 لیتر می‌رسد.

 

نیروی بی‌وای‌دی سانگ پلاس توسط پیشرانه جدید بی‌وای‌دی تامین می‌شود. موتور 1.5TI توربوشارژ 4 سیلندر که 182 اسب‌بخار قدرت و 288 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. میزان گشتاور تولید شده توسط این موتور حدود 20 درصد نسبت به موتور قبلی افزایش داشته، در حالی که میزان مصرف سوخت آن 15 درصد کاهش یافته است. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده 7 سرعت دو کلاچ تر همراه شده است.
وقتی صحبت از فناوری می‌شود، بی‌وای‌دی سانگ پلاس سیستم اتصال شبکه هوشمند DiLink 3.0 را ارائه می‌دهد که ویژگی بارز آن استفاده از تلفن همراه به عنوان ریموت برای باز کردن قفل درها با استفاده از سیستم NFC است. دیگر ویژگی این سیستم استفاده از یک اپلیکیشن روی تلفن همراه است که اجازه می‌دهد بی‌وای‌دی سانگ پلاس در فضاها کوچک بدون حضور در خودرو هدایت کنید. در نهایت بی‌وای‌دی سانگ پلاس‌به سیستم دستیار هوشمند راننده DiPilot مجهز شده که بیش از 20 ویژگی پیش روی شما می‌گذارد. این ویژگی ها شامل کروز کنترل و هشدار خروج از خط، تصویربرداری 360 درجه و ارائه تصویر هولوگرافیک که نمای زیر خودرو را برای شما نمایش می‌دهد.

 

قیمت بی‌وای‌دی سانگ پلاس در چین از 115.800 یوآن (17110 دلار) تا 143.800 یوآن (21.250 دلار) تعیین شده است. 

نظر دهید


در همین زمینه