شبکه‌های اجتماعی

نسخه ارتقایافته آلفارومئو 4C رونمایی شد

آلفای 477 اسبی آمد

آلفارومئو 4C سال‌ها است که به تولید می‌رسد و هیچ‌گاه نسخه‌های High Performance وعده داده شده از آن، عرضه نشدند. با این حال، به نظر می‌آید که این آرزوی قدیمی با عرضه پروژه Pogea Racing tuning، به زودی رنگ واقعیت می‌گیرد. این شرکت به تیون و ارتقای خودرو‌های ایتالیایی به یک سطح بالاتر از حالت نرمال شناخته می‌شود. Pogea بر خلاف Abarth، در جهت لوکس‌‌سازی تلاش نمی‌کند و بلکه بیشتر به دنبال ارتقای فنی و داینامیکی خودرو‌ها می‌رود. آن‌ها به سراغ 4C رفته‌اند اما با این حال، استخراج 500 اسب بخار کار چندان راحتی به نظر نمی‌رسد.
پیشرانه 1.75 لیتری استاندارد 4C، در حالت عادی به مدد توربوشارژر 240 اسب بخار قدرت دارد و این میزان از قدرت، برای یک اسپرت کوچک دو نفره با بدنه کربنی کافی به نظر می‌رسد. اما این دلیل نمی‌شود که Pogea برای رسیدن به بازدهی بیشتر، حجم موتور را به 1.95 لیتر نرساند! این که چرا آن‌ها به یک‌باره پیشرانه را به نسخه 2 لیتری تبدیل نکردند برای ما هم جای سوال دارد، اما همین افزایش حجم کوچک منجر به تولید قدرت فوق‌العاده‌ای شده است. نکته عجیب‌تر، افزایش گشتاور به موازات قدرت است که اکنون از 350 نیوتن‌متر سابق، به 535 نیوتن‌متر ارتقا یافته است! این که چگونه گیربکس 4C از پس جابجایی این میزان قدرت بر می‌آید را خدا می‌داند! با تمام این اوصاف، آلفارومئو 4C Pogea Racing شتاب 0 تا 100 را در 3.6 ثانیه می‌پیماید و حداکثر سرعت آن نیز به 308 کیلومتر بر ساعت رسیده است. بد نیست بدانید که نسخه معمولی 4C در بهترین حالت، به 4.5 ثانیه زمان برای شتاب‌گیری 0 تا 100 نیاز دارد و بیشینه سرعت آن نیز به 258 کیلومتر در ساعت محدود می‌شود.
این تیونر تغییراتی را نیز بر روی بادی‌کیت خودرو اعمال کرده است تا نیروی down force در شاسی افزایش یابد. بال غول‌آسای اضافه شده در قسمت عقب، محصولات لوتوس را در ذهن تداعی می‌کند. پکیج ایروداینامیکی اضافه شده از جنس کربن هم از دیگر تمایز‌های ظاهری این مدل به حساب می‌آیند.

نظر دهید


در همین زمینه