شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کانسپت ب‌ام‌و R20
مجهز به پیشرانه بیگ باکسر ۲ لیتری

زیرمجموعه متخصص در موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و یعنی BMW Motorrad از کانسپت جدید R20 در Concorso d’Eleganza Villa d’Este رونمایی کرد. این مدل مفهومی یک موتورسیکلت جذاب با پیشرانه بیگ باکسر را نمایش می‌دهد.


ویژگی های موتورسیکلت مفهومی ب ام و R20

همان‌طور که از نام این مدل مفهومی پیدا است، این کانسپت به موتورسیکلتی اشاره دارد که می‌تواند در خط تولید بالاتر از R18 قرار گیرد. البته این تنها نکته قابل توجه در مورد این کانسپت نیست، زیرا این موتورسیکلت جذاب از یک پیشرانه ۲ لیتری جدید بیگ باکسر نیز بهره می‌برد.

ب‌ام‌و به مشخصات فنی این موتورسیکلت اشاره نکرد، اما گفت که پیشرانه آن به مجموعه‌ای از اجزا و قطعات جدید از جمله پوشش‌های سر سیلندر، پوشش تسمه و خنک‌کننده روغن مجهز شده است. این تغییرات امکان پنهان کردن بخشی از لوله‌های روغن را فراهم کرده که منجر به ظاهری تمیزتر و سیال‌تر شده است.

کانسپت ب‌ام‌و R20 دارای مخزن گاز آلومینیومی جذابی به رنگ «گرم‌تر از صورتی» است و همچنین ترکیبی از آلومینیوم پولیش‌شده و آبکاری‌شده دارد. این عناصر با حمل‌کننده‌های محور عقب آلومینیومی، شفت پنهان‌نشده انتقال نیرو و چراغ جلوی LED که توسط حلقه‌ای از آلومینیوم چاپ ۳‌بعدی احاطه شده، همراه شده‌اند.



همچنین می‌توانیم سیستم اگزوز ۲در۲ و چرخ‌های مشکی ۱۷ اینچی را ببینیم که توسط سیستم ترمز با عملکرد بالا پشتیبانی می‌شوند. سیستم ترمز دارای کالیپرهای شش پیستونی در جلو و کالیپرهای چهار پیستونی در عقب است. این عناصربا جزئیات مشکی، نمایشگر مینی‌‌مالیستی و صندلی شیکی که چرم و آلکانترا را ترکیب کرده است، همراه شده‌اند. نکته جالب توجه این است که چراغ‌های عقب LED زیر پایه صندلی قرار گرفته‌اند.

در حالی که BMW Motorrad جزییات چندانی را افشا نکرد اما گفت که کانسپت دارای شاسی «کاملا باز طراحی‌شده» و تعلیق قابل تنظیم Öhlins است. متخصصان موتورسیکلت در ب‌ام‌و همچنین نگفتند که آیا این موتورسیکلت پیش‌نمایشی از یک مدل تولیدی است یا نه، اما آن‌ها به نکته دیگری اشاره کردند: «کانسپت ب‌ام‌و R20 استانداردهای جدیدی در دنیای موتورسیکلت‌ها تعریف می‌کند و نشان‌دهنده تعهد BMW Motorrad به بهترین مهندسی و اشتیاق خالص برای موتورسیکلت‌سواری است.»

نظر دهید