شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بستیون NAT
در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد

علاوه بر مدل‌های لونا GRE و دانگ‌فنگ E70، ایران‌خودرو می‌خواهد محصول الکتریکی دیگری که از گروه FAW است و بستیون NAT نام دارد را به سامانه حمل‌ونقل عمومی کشور وارد کند. فاو بستیون NAT خودرویی در کلاس محصولات MPV است و به عنوان یک ون ۵ در، در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. نام این محصول یعنی NAT مخفف عبارت Next Automatic Taxi است و کاربرد اصلی آن، استفاده در سرویس‌های تاکسی آنلاین است. این خودرو موفق به کسب جایزه «بهترین خودروی اشتراکی چین» از سوی انجمن توسعه صنعت خدمات حمل‌ونقل چین در سال ۲۰۲۱ نیز شده است.

 

در نگاه اول، بستیون NAT ممکن است شبیه به یک خودروی هاچ‌بک به نظر برسد اما با مشاهده درب‌های عقب آن در سمت راست که به صورت کشویی باز می‌شوند و البته بررسی دقیق‌تر ابعاد، می‌توان سریعا به این موضوع پی برد که با یک مینی‌ون از کلاس خودروهای MPV مواجه هستیم. در واقع همانند محصولاتی مثل بی‌وای‌دی D1، درب‌های عقب در سمت راست با هدف ورود و خروج راحت‌تر سرنشینان و جلوگیری از برخوردهای احتمالی با عابرین پیاده یا دوچرخه‌سوارها، به این شکل طراحی شده است. در طراحی جلو، هیچ‌نوع جلوپنجره‌ای دیده نمی‌شود تا تاکید بیشتری روی الکتریکی بودن خودرو وجود داشته باشد. نمای عقب خودر نیز یادآور طراحی برخی از مینی‌ون‌های برندهای کره‌ای و آمریکایی است.

 

فاو بستیون NAT از یک پیشرانه تک‌موتور الکتریکی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر را دارد. بسته باتری لیتیوم‌یونی ۵۵ کیلووات ساعتی خودرو، طی کردن مسافتی برابر با ۴۲۰ کیلومتر را تضمین می‌کند و فناوری شارژ سریع آن اجازه می‌دهد که با ۳۰ دقیقه شارژ، ظرفیت باتری به ۸۰ درصد برسد. حداکثر سرعت خودرو ۱۳۰ کیلومتر در ساعت عنوان شده و زمان موردنیاز آن برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون، ۱۰.۸ ثانیه است.

 

در فضای داخلی بستیون NAT، صندلی‌های چرمی و نمایشگر سیستم صوتی و چندرسانه‌ای دیده می‌شوند. صندلی راننده مجهز به شش حالت قابل‌تنظیم با سیستم تهویه و حالت استراحت است و سرنشینان نیز از صندلی‌هایی با چهار حالت بهره می‌برند. سیستم تهویه مطبوع، قفل مرکزی، استارت بدون کلید و کروز کنترل از سایر ویژگی‌های خودرو محسوب می‌شوند. در بخش تجهیزات ایمنی، موارد آشنایی مثل سامانه فشار باد تایرها، ترمز ضدقفل، سامانه کنترل پایداری و کشش، ترمز اطراری، ترمز پارک الکتریکی و کمک‌رسان استارت در سربالایی دیده می‌شوند.

نظر دهید


در همین زمینه