شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی ای سی مونو
بازار رو به رشد

 

شرکت Briggs Automotive Company یا همان BAC، در تولید مونو به عدد 150 دستگاه رسید. آخرین خودرویی که این عدد را رُند کرد یک دستگاه مونو R است که به مناسبت رسیدن به چنین عددی در تولید، طراحی منحصر به فردی دارد.

 

بی ای سی مونو به سفارش سرمایه‌گذار بلژیکی Julien Bgasse de Dhaem تولید شد و بر روی آن متخصص سفارشی سازی یعنی Daniel Youd کار کرده تا از دیگر مونو‌های ساخته شده متمایز شود. طرح بدنه این خودرو Man in the Satin Mirror یا مردی در آینه ساتن نام دارد که از فیلم علمی تخیلی با همین نام الهام گرفته شده است. قسمت بالا از رنگ نقره‌ای ساتن تشکیل شده و قسمت پایینی را فیبر کربن مات شکل داده تا تضاد جذابی را ایجاد کند. لوگوها از جنس کربن-ساتن هستند و قسمت‌های درپوش آینه‌ها، روی کاپوت، حلقه ورودی هوا، بال عقب، دفیوزرها و بخشی از رینگ‌های کربنی سبک وزن برنزی به رنگ زرد درآمده‌اند. از تنها نکته کابین می‌توان به فرمان مسابقه‌ای از جنس فیبرکربن با لوگو ساتن R و دوخت نقره‌ای رنگ اشاره کرد.


این 150امین خودرو تولیدی BAC و 29امین نمونه از تریم R است که به همین منظور، نوشته‌ زرد رنگ R29 بر روی بال عقب دیده می‌شود. جالب است بدانید که BAC MONO R که در سال 2019 معرفی شد، تولید آن به 30 دستگاه محدود شده که حالا تنها یک دستگاه تا پایان فاصله دارد.


بی ای سی مونو از پیشرانه 2.5 لیتر تنفس طبیعی بهره می‌برد که 342 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. اگر عدد خروجی برای شما دلسرد کننده به نظر می‌رسد، باید بدانید که این خودرو تنها 555 کیلوگرم وزن دارد که نسبت وزن به اسب آن را به 613 اسب بخار بر تن می‌رساند. این میزان خروجی توسط گیربکس 6 سرعته سکوئنشال که از فرمول 3 به عاریه گرفته شده به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. بی ای سی مونو تنها 2.6 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.


این شرکت توسط نیل و رایان بریگز سال 2009 در لیورپول انگلستان تاسیس شد و طی این مدت تنها 150 دستگاه از این سوپراسپرت تک سرنشین دست ساز تولید کرده‌اند.

 

نظر دهید