شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی RS7
با قفل دیفرانسیل مرکزی جدید

 

آئودی مانند دیگر خودروسازان مطرح دنیا قرار است لاین آپ خود را تمام الکتریکی کند و این اتفاق از سال 2026 به بعد به صورت کامل انجام خواهد شد. با این تفاسیر آئودی همچنان خودروهای درونسوز خود را تولید می‌کند و حالا یک نسخه پرفورمنس از دو مدل RS6 Avant و RS7 Sportback معرفی کرده که در مقایسه با نسخه‌های استاندارد 30 اسب‌بخار و 50 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارند.


پیشرانه این دو نسخه از نوع 8 سیلندر 4 لیتر توئین‌توربو ارتقا یافته است که 621 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به این افزایش توان، هر دو نمونه برای رسیدن به تندی 100 کیلومتر بر ساعت نیاز به 3.4 ثانیه دارند که 0.2 ثانیه از نسخه استاندارد سریع‌تر شده‌اند. RS6 و RS7 پرفورمنس به صورت استاندارد از پکیج RS Dynamic استفاده خواهند کرد که در کنار فرمان پذیری چرخ‌های عقب، حداکثر سرعت آنها را به 280 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد.


هر دو نمونه از دیفرانسیل جدید و سبک‌تر همراه با قفل مرکزی بهره می‌برند که 60 درصد خروجی پیشرانه را در حالت عادی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند و با توجه به حالت‌های مختلف این عدد تا 85 درصد به محور عقب و یا ماکزیمم 70 درصد به محور جلو تغییر خواهد کرد. این سخت افزار جدید هندلینگ را تقویت و از بیش فرمانی در سرعت‌های بالا جلوگیری می‌کند. مدل‌های پرفورمنس به صورت استاندارد از رینگ‌های 21 اینچ استفاده می‌کنند که می‌توان آن را به 22 اینچ نیز ارتقا داد. آئودی در اینجا از رینگ‌های 22 اینچ فورج کاری شده استفاده کرده که وزن آن 5 کیلوگرم سبک‌تر از رینگ‌های 22 اینچ استاندارد است. با این اوصاف، تنها 20 کیلوگرم کاهش وزن از طریق رینگ‌ها صورت می‌گیرد. تایر‌هایی که دور رینگ‌های 22 اینچ سبک وزن را پوشانده‌اند از نوع Continental Sport Contact 7 285/30 با چسبندگی بالا در شرایط خشک و بارانی همراه با کاهش 2 متری مسافت ترمزگیری از سرعت 100 به صفر هستند.

با تغییر ترمزها از فولادی به سرامیکی می‌توان 34 کیلوگرم دیگر از وزن خودروها کم کرد. سایز ترمز‌های سبک‌تر 440 میلی‌متر در جلو و 370 میلی‌متر در عقب با کلیپر‌های قرمز، آبی و یا خاکستری است که جزئی از پکیج اختیاری RS Dynamic Plus به حساب می‌آید. با انتخاب این پکیج، بیشینه سرعت این خودرو به 305 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


آئودی RS6 Avant Performance و RS7 Sportback Prformance را در 16 رنگ بدنه شامل Ascari Blue در دو نوع مات و متالیک و یا Dew Silver که تنها حالت مات دارد عرضه می‌کند. برای تمایز بیشتر نسبت به نمونه‌های استاندارد، آئودی قطعاتی همچون اسپویلر و فلپ‌های کناری جلو، درپوش آینه‌ها، رکاب‌های داخلی، روف ریل، تزئینات شیشه جانبی جلو و دفیوزر عقب را به رنگ خاکستری تزئین کرده است. یک پکیج اختیاری carbon/black optics مات نیز وجود دارد که تریم شیشه‌های جانبی و روف ریل را تیره می‌کند و لوگو کروم آئودی را نیز به رنگ مشکی در می‌آورد.


داخل کابین تغییر زیادی نکرده و همچنان تم دو رنگ متضاد در آن وجود دارد و چندین طرح مختلف سفارشی RS نیز قابل انتخاب خواهد بود. صندلی‌های چرمی Valcona با دوخت لانه زنبوری پوشیده شده‌اند و برای کنسول میانی همراه با لیور دنده از جنس میکروفایبر دینامیکا استفاده شده است. آئودی برای نمایشگر 12.3 اینچ پشت فرمان از یک نشانگر چشمک زن استفاده کرده که در حالت دستی راننده را از تعویض به موقع مطلع خواهد کرد. این نمایشگر بهترین لحظه رها کردن خودرو در لانچ کنترل را نیز نشان می‌دهد.


قیمت این خودرو در آمریکا منتشر نشده و طبیعتا از نمونه عادی RS6 Avant با 118.900 و یا RS7 Sportback با 120.900 دلار بیشتر خواهد بود.

 

نظر دهید