شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با نیسان Z جدید، کوپه 400 اسب بخاری با جعبه‌دنده دستی
اتومبیل فارسی - نیسان Z جدید

کوپه دوست‌داشتنی ژاپنی نمرده است

 

 

با معرفی نسل هفتم نیسان Z شاهد تولد دوباره یک افسانه‌ هستیم.

نیسان Z جدید با کاپوتی کشیده و صندوقی کوتاه میراث‌دار یکی از سری محصولات بسیار موفق ژاپنی است. اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر به پیشینه آن داشته باشیم باید اشاره کنیم که در 1969 بود که اولین عضو خانواده نیسان Z متولد شد. در ژاپن با نام فیرلیدی زد و در آمریکا به اسم داتسون 240Z شناخته می‌شد و اتومبیلی بود که توسط علاقه‌مندان واقعی برای دوست‌داران خودرو ساخته شده بود. حالا میراث آن مهندسی ژاپنی نسل به نسل منتقل شده و امروز آخرین آن‌ها پیش روی ما است.


نیسان Z جدید با رویکردی مدرن اصالت خودرویی اسپرت و کهنه‌کار را به نمایش می‌گذارد. با کمی خلاقیت می‌توان روح داتسون 240 زد قدیمی را در سایه نیسان زد امروزی ببینیم. اگر به فرم چراغ‌های جلو دقت کنید می‌بینید که فرم فرو رفتگی چراغ‌های مدل اولیه با انحنای LEDهای داخل چراغ نیسان جدید تداعی می‌شود. چراغ‌های عقب زد جدید نیز یادآور مدل Z32 300ZX است.


پیشرانه شش سیلندر V شکلی که برای Z جدید در نظر گرفته شده 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن‌متر گشتاور دارد. در مورد جعبه دنده دو انتخاب پیش روی خریداران قرار دارد که شامل یک گزینه 9 سرعته اتوماتیک و گزینه درخشان 6 سرعته دستی می‌شود. در نمونه دنده ‌دستی از کلاچ اسپرت EXEDY استفاده شده است. همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از خریداران از انتخاب تویوتا سوپرایی که فقط با گیربکس خودکار عرضه می‌شود و رقیب مستقیم نیسان زد است منصرف شوند و به سمت کوپه جدید نیسان سوق داده شوند.


نیسان Z جدید در سه تیپ اسپرت، پرفورنتس گرید و پروتو اسپک عرضه خواهد شد که تیپ پروتو اسپک برای ادای احترام به مدلی که آغازگر این ماجرا بوده تنها 240 دستگاه از آن تولید خواهد شد. گمان می‌رود که قیمت پایه نیسان زد از حدود 40 هزار دلار شروع شود.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه