شبکه‌های اجتماعی

مگان ای‌تک الکتریک، کراس‌اوور برقی رنو معرفی شد
اتومبیل فارسی - رنو مگان E-Tech

توسعه بر اساس پلتفرم مشترکی با نیسان آریا

 


مگان یکی از نام‌های موفق در میان محصولات رنو است و در دو دهه گذشته در قالب‌های گوناگونی به بازار عرضه شده است. قبلا مگان‌های سدان، کوپه، کانورتیبل و مینی‌ون را دیدیم و حالا نوبت به نسخه کراس‌اوور آن رسیده است. و چون در زمانه‌ای قرار گرفته‌ایم که پیشرانه‌های درون‌سوز هر روز بیشتر از قبل لعن و نفرین می‌شوند، مگان جدید قصه ما تمام‌الکتریکی نیز هست.


اسم کامل محصول تازه رنو را اگر بخواهید Megan E-Tech Electric است و 1624 کیلوگرم وزن دارد و بر اساس پلتفرم مشترکی با نیسان آریا توسعه یافته است که CMF-EV خوانده می‌شود. دستگیره درهای جلوی این خودرو برای دستیابی به عملکرد آیرودینامیکی بهتر از نوع جمع شونده هستند که در حالت عادی هم سطح با بدنه می‌شوند و دستگیره درهای عقب نیز از نوع مخفی هستند. مگان الکتریکی جدید از رینگ‌های 20 اینچی برخوردار است. این اتومبیل در حقیقت نسخه تولید انبوه مفهومی مگان eVision است که سال گذشته معرفی شده بود. تغییرات جزئی بین این دو مدل به چشم می‌خورد اما به طور کلی یکسان هستند.


مگان تمام‌الکتریکی دوست دار محیط زیست است و این موضوع فقط به استفاده از موتورهای الکتریکی به جای درون‌سوز محدود نیست. پارچه مورد استفاده در تودوزی این اتومبیل کاملا از مواد بازیافتی تهیه شده. برخی از قسمت‌های آن نیز از پلاستیک بازیافتی به دست آمده است. نکته آخر و بسیار مهم این است که وقتی عمر مفید این اتومبیل به پایان برسد 95 درصد از کل این اتومبیل قابل بازیافت خواهد بود.


الکتروموتور مگان جدید در دو سطح قدرتی متفاوت عرضه می‌شود که در نسخه ارزان‌تر این اتومبیل 130 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور دارد. در نسخه گران‌قیمت‌تر این اتومبیل قدرت به 218 اسب بخار و گشتاور به 300 نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند. نسخه قدرتمندتر مگان ای‌تک می‌تواند ظرف فقط 7.4 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد و بشینه سرعت آن نیز 160 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.


دو ظرفیت 40 و 60 کیلووات‌ساعتی برای باتری‌های این اتومبیل در نظر گرفته شده است. قدرت پیمایش با اولی 300 کیلومتر و با دومی 470 کیلومتر اعلام شده است. نقطه قوت آن ضمانت 8 ساله برای باتری‌های این خودرو است. در صورتی که تا قبل از 8 سال ظرفیت مفید باتری‌ها به کمتر از 70 درصد کاهش پیدا کند، رنو به رایگان باتری‌ها را تعویض خواهد کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه