شبکه‌های اجتماعی

نسخه ضد گلوله (گارد) مرسدس بنز S کلاس جدید رونمایی شد
AutomobileFa - 2022 Mercedes Benz S680 Guard 4Matic

همراه با پیشرانه 12 سیلندر

 

 

به یاد داریم که مرسدس‌بنز قول استفاده از پیشرانه V12 را در نسخه‌ای از S کلاس داده بود که فاصله‌ محورهایش بیشتر است. بسیار خب حالا با لیموزینی از بنز مواجه هستیم که از پیشرانه 6.0 لیتری تویین توربو دوازده سیلندر این شرکت نیرو می‌گیرد و به سیستم تمام‌چرخ محرک متصل است.

 

البته با نسخه عادی از سدان فول‌سایز مجلل آلمانی رو به رو نیستیم، بلکه این نسخه گارد کلاس S مرسدس‌بنز است و این خودروساز آلمانی در قالب این اتومبیل توانایی خود در زمینه عرضه اتومبیل‌های امنیتی و زرهی شهری را به رخ می‌کشد.

نام کامل این محصول مرسدس‌بنز S680 Guard 4Matic است و بر اساس ادعای بنز طراحی و مهندسی شده است تا گواهی VPAM VR10 را که مربوط به خودروهای زرهی شهری است دریافت کند. این گواهی بالاترین استاندارد در مقابل گلوله و انفجار است. اتومبیلی که از این گواهی برخوردار باشد در برابر سلاح تک‌تیراندازی مانند دراگونوف با گلوله ضد زره نیز مقاوم است.

 

این در حالی است که در استانداردهای پایین‌تر گلوله چنین شلیکی از یک سمت اتومبیل وارد می‌شود و از سمت دیگر خارج می‌شود. علاوه بر این پایداری این مرسدس بنز در انفجارهای نزدیک نیز بسیار بالا است بر اساس این استاندارد. نکته دیگر این است که مقاومت شیشه‌های این مرسدس در برابر شلیک سلاح خودکاری مانند کلاشینکف بسیار بالا است و بر خلاف ضد گلوله‌های معمولی با چند شلیک از پا در نمی‌آید.


S680 گارد مناسب افراد رده‌بالایی است که امنیتشان اهمیت بالایی دارد و همزمان مایلند از آسودگی و تجملات تمام عیار یک S کلاس بهره‌مند شوند. مهندسین بنز به جای اینکه صرفا مواد ضدگلوله و محافظ را درون این اتومبیل جاسازی کنند، بدنه آن‌ را به کلی با استاندارد جدید از نو ساخته‌اند تا به بهترین نتیجه برسند. ضخامت شیشه‌های آن 10 سانتی‌متر است. تایرهای مرسدس S گارد نیز از نوع فلت‌ران هستند که می‌توانند پس از پنچری تا 30 کیلومتر دیگر هم بپیمایند. برای موارد خاص نیز یک کپسول اکسیژن داخل اتومبیل تعبیه شده تا تضمین بیشتری برای حفظ سلامتی سرنشینان آن بدهد.


مرسدس‌بنز بالابر شیشه هیدرولیکی نیز برای این محصول خود تعبیه کرده تا در صورت ایجاد شدن مشکل برای سیستم برق خودرو بتوان شیشه‌ها را کنترل کرد. به منظور اینکه جعبه‌دنده و فرمان هیدورلیک با وزن بسیار بالای اتومبیل هماهنگ باشند و عملکرد بهینه خود را حفظ کنند، مهندسین تغییراتی در آن‌ها ایجاد کرده و آن‌ها را کالیبره کرده‌اند. وزن این سدان باابهت 4.2 تن است.


برای کشیدن این وزن بالا پیشرانه دوازده سیلندر مرسدس کار خود را با 830 نیوتن‌متر گشتاور و 604 اسب بخار به خوبی انجام می‌دهد. سرعت نهایی این مرسدس به صورت الکترونیکی به 190 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قیمت مرسدس‎بنز S680 گارد از حدود 650 هزار دلار شروع می‌شود و تکمیل شدن آن از موقع سفارش به 51 روز زمان نیاز دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه