شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نسخه دیزل لندکروزر 2024
اولین نمونه با فرمان برقی و بدون آنتی رول بار

 

تویوتا نسل جدید لندکروزر را که در بازارهای مختلف به عنوان پرادو نیز عرضه می‌شود را برای بازار آمریکا معرفی کرد. تویوتا قصد دارد این نمونه را در اروپا غربی و استرالیا نیز عرضه کند اما برای این بازارها پیشرانه دیزل را در نظر گرفته است که لندکروزر 250 نام دارد.


بازار آمریکا شمالی و چین از پیشرانه 2.4 لیتر توربو به همراه موتور الکتریکی بهره می‌برند که 326 اسب‌بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند اما ورژن اروپا و استرالیا پیشرانه 2.8 لیتر دیزل با 201 اسب‌بخار 500 نیوتن‌متر گشتاور دارد. انتقال قدرت مانند نسخه بنزینی از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این تنها ورژن از تویوتا لندکروزر 250 در این منطقه است اما تویوتا برای سال 2025 یک نمونه هایبرید نیز به این مدل اضافه خواهد کرد. این خودرو با پیشرانه دیزل می‌تواند 3500 کیلوگرم را به پشت خود بکشد.


از نظر طراحی این نمونه مانند نسخه آمریکایی با دو ورژن چراغ گرد و مستطیلی فروخته خواهد شد. جالب است بدانید این اولین لندکروزر با فرمان برقی و فاقد آنتی رول بار سنتی جلو است که تاکنون تولید شده است. حذف آنتی رول بار به صورت الکترونیکی یا Stabilizer with Disconnection Mechanism (SDM) در این خودرو صورت می‌گیرد که باعث می‌شود بازی شاسی و چرخ‌ها در مسیر بی راهه نوردی بیشتر از قبل شود.


بسته به منطقه و فارغ از نمونه معرفی شده اروپایی و آمریکا شمالی؛ قوای محرکه این شاسی بلند محبوب تغییر می‌کند. شرق و غرب اروپا به همراه خاورمیانه از پیشرانه 2.4 لیتر توربو با 278 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کنند. علاوه بر اینها، برخی از بازارها در شرق اروپا و ژاپن از پیشرانه 2.7 لیتر تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که می‌تواند 161 اسب‌بخار قدرت و 246 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد.


نسخه اروپا در زمان عرضه محدود به 3000 دستگاه خواهد بود و فروش آن از اکتبر شروع می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه