شبکه‌های اجتماعی

ورود شرکت تام ایران خودرو به حوزه تولید سامانه ویژن
اتومبیل فارسی - «سامانه بینایی» تام ایران‌خودرو

در همایش همکاری نهادهای دانش‌بنیان و ایران‌خودرو مطرح شد


یکی از دستاوردهایی که شرکت تام ایران‌خودرو در همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو معرفی کرد، سامانه بینایی (Vision Systems)است که امروزه کاربرد گسترده‌ای در صنعت خودروسازی به ویژه در کنترل کیفیت محصولات تولیدی، هدایت ربات و مکانیزم‌های خود هدایت شونده پیدا کرده است.


این سامانه که به عنوان یکی از نرم‌افزارهای مورد نیاز در شرکت تام یک سال و نیم پیش طراحی و توسعه داده شده، هم اکنون دارای قابلیت‌هایی نظیر تنظیم سریع و آسان پارامترهای سامانه، ارتباط سریع و آسان از طریق اترنت با پی‌ال‌سی، ارتباط سریع و آسان با ۱۰ دوربین به طور هم‌زمان، سرعت پردازش بسیار زیاد، بررسی تغییر ابعاد و موقعیت اشیا و تشخیص رنگ است.


این شرکت قصد دارد در این همایش با ارایه فراخوانی به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، ویژگی‌های دیگری از قبیل اندازه گیری ابعاد، اندازه گیری دو بعدی موقعیت اشیا، اندازه‌گیری مختصات سه بعدی بدنه خودرو، اندازه‌گیری آنلاین کیفیت چسب شیشه خودرو و به‌کارگیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سیستم های بینایی را نیز به محصول خود بیفزاید. تا پیش از این چنین امکاناتی از طریق شرکت‌های خارجی تامین شده است.


بر اساس برنامه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو و ماموریت مدیریت ارشد گروه صنعتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تعمیق ساخت داخل، شرکت تام ایران‌خودرو ضمن ورود به حوزه پلتفرم الکترونیک خودرو، خدمات فناورانه و هوشمندسازی در محدوده صنعتی را نیز به سبد خدمات خود افزوده است.


شرکت تام به واسطه فعالیت‌های دانش‌بنیان خود نظیر طراحی، بهینه‌سازی، شبیه‌سازی، برنامه‌نویسی خطوط و سلول‌های رباتیک، طراحی و شبیه‌سازی سامانه جدید جاذب رنگ با هزینه عملیاتی کاهش یافته و نرم‌افزار تام‌اسکادا و در ادامه نیز توسعه آن در حوزه پلتفرم برق و الکترونیک خودرو و هوشمندسازی، برنامه‌های گسترده‌ و مدونی در سال ۱۴۰۱ برای خود تعریف کرده است.


شرکت تام ایران‌خودرو همچنین به عنوان یک هسته دانش‌بنیان سعی در استفاده از توانمندی سایر شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است و در نظر دارد که بخش عمده اهداف استراتژیک خود را از این طریق محقق کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه