شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شاهین پلاس اتوماتیک
ویژه مرداد 1403

 جواد توسلی مهر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با ارسال نامه‌ای به رییس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار قیمت فروش پایه (خالص کارخانه) شاهین پلاس اتوماتیک را اعلام کرد.

بر اساس اعلام رسمی سایپا، قیمت پایه شاهین پلاس اتوماتیک 638 میلیون و 314 هزار و 178 تومان اعلام شده است که این قیمت بدون احتساب هزینه‌های مربوط به بیمه شخص ثالت، شماره گذاری، عپارش و مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌های قانونی است.
پیش بینی می‌شود با اعمال این هزینه‌ها قیمت نهایی شاهین پلاس اتوماتیک برای مصرف کننده به حدود ۷۵۰ تا ۷۷۰ میلیون تومان برسد.

 

مشخصات فنی شاهین پلاس

شاهین پلاس اتوماتیک در بخش قوای محرکه و جعبه دنده در واقع همان تارای اتوماتیک ایران خودرو است زیرا از همان پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس تارا محصول ایران خودرو استفاده می‌کند. این موتور با نام ME16 در شاهین پلاس اتوماتیک به کار رفته است. همانطور که احتمالا می‌دانید، پیش از تحریم‌ها و خروجی شرکای خارجی خودروسازان داخلی از ایران، شرکت سایپا و ایران خودرو هر دو امتیازهای لازم برای تولید این پیشرانه را که در محصولات پژو و سیتروئن به صورت مشترک استفاده می‌شود دریافت کرده بودند و حال نیز این پیشرانه در دو محصول شاهین پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک در حال استفاده است.

شاهین پلاس اتوماتیک مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است که توان تولید حداکثر قدرت ۱۱۱ اسب بخار و 150 نیوتن‌متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد. سیستم تعلیق جلوی شاهین پلاس از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع یکپارچه با محور پیچشی است.

نظر دهید