شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سایپا هاچ‌بک SP0
مدیرعامل سایپا خبر داد

 

سایپا سال 1397 با رونمایی و معرفی شاهین، نخستین محصول خود را بر پایه مگا پلتفرم SP1 معرفی کرد. پلتفرمی که سایپا یک نسخه کوچک شده از آن را نیز طراحی کرده و تولید سه محصول را بر پایه آن طرح‌ریزی کرده است. نسخه کوچه شده پلتفرم SP1 که با نام SP0 شناخته می‌شود، پایه‌ای خواهد بود تا سایپا محصولات جمع‌ و جورتر خود را در آینده بر مبنای آن طراحی و تولید کند.


تابستان سال گذشته، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نمونه‌هایی از دو محصول بر پایه پلتفرم SP0 به نمایش درآمد. یک خودروی هاچ‌بک با رنگ آبی و یک مینی SUV سفید رنگ که از همین حالا نیز نقد‌های زیادی به طراحی آن‌ها وارد است. سایپا قصد دارد در کنار این دو کلاس، یک خودروی سدان کوچک نیز بر پایه پلتفرم SP0 طراحی کند.


از میان سه خودرویی که بر پایه پلتفرم SP0 طراحی می‌شود، نمونه هاچ‌بک پیش از دو محصول دیگر و در اواخر سال 1403 به تولید انبوه خواهد رسید. سایپا تاکنون نامی برای هاچ‌بک SP0 انتخاب نکرده است، اما نکته جالبی که چندی پیش محمدعلی تیموری، مدیرعامل این شرکت به آن اشاره کرد، تغییر طراحی استایل این خودرو پیش از عرضه به بازار است. به گفته محمدعلی تیموری، با توجه به این که هنوز قالب‌های این خودرو تولید نشده، امکان تغییر طراحی آن وجود دارد، بنابراین سایپا از شریک چینی خود یعنی چانگان خواسته تا یک فیس‌لیفت روی این پروژه انجام دهد تا طراحی هاچ‌بک جدید سایپا در زمان ورود به بازار نیز جدید باشد.


از ویژگی‌های جالب هاچ‌بک SP0، فاصله بین دو محور بلند آن است که موجب می‌شود سرنشین‌های ردیف عقب این خودرو نیز فضای پای نسبتا بزرگی داشته باشند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه