شبکه‌های اجتماعی

تولید ۲۱۲ هزار دستگاه در ۶ ماه نسخت سال ۱۴۰۰ توسط سایپا
اتومبیل فارسی - خط تولید سایپا

رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل

 

 

 به گزارش اتومبیل فارسی به نقل از سایپانیوز، گروه خودروسازی سايپا در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰، توانسته در سايت‌های توليدی خود در شركت‌های سايپا، پارس‌خودرو، بن‌رو، سايپاسيتروئن، زامياد و سايپاديزل تعداد ۲۱۲ هزار دستگاه انواع محصولات سواری و تجاری توليد كند كه اين ميزان، نسبت به توليد ۲۰۳ هزار دستگاهی در مدت مشابه پارسال، حاكي از رشد ۵ درصدی است.

 

براساس اين گزارش، گروه خودروسازی سايپا موفق شده با توليد اين تعداد انواع محصولات خود، ۱۰۰ درصد برنامه اعلام شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمينه توليد را محقق كند.

 

موفقيت درخشان گروه خودروسازی سايپا در زمينه توليد خودرو در سال ۱۴۰۰ در شرايطی صورت گرفته كه اين خودروساز از سال گذشته توليد پرتيراژترين خودرو داخلی يعنی خانواده پرايد را متوقف كرده و در شرایط تحریم، قطع همکاری شرکای تجاری و پاندمی کرونا توانسته با جايگزينی محصولات ايرانی و تعميق داخلي‌سازی قطعات، این موضوع را به نحو شایسته مديريت کند.

 

نكته قابل توجه در ثبت آمار توليد ۲۱۲ هزار دستگاهی گروه سايپا آن است كه همواره به‌دليل تعطيلات نوروزی و تعطيلات تابستانی خودروسازان، آمار توليد خودرو كشور در ۶ ماهه اول بين ۳۵ تا ۴۰ درصد كل توليد سالانه است، ليكن گروه سايپا قطعا تولید گروه سایپا در انتهای سال نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

 

اين در حالی است كه باتوجه به برنامه عرضه سه محصول جديد شاهين اتوماتيك، آريا و اطلس در نيمه دوم امسال پيش‌بينی می‌شود آمار توليد خودرو در گروه سايپا تا پايان سال از برنامه مدنظر عبور كند.

 

 

نظر دهید