اتومبیل فارسی - سایپا اطلس
افزایش حدود 1.1 درصدی

 قیمت جدید سایپا اطلس G در مهرماه با رشد 5 میلیون تومان به ۴۱6 میلیون و 665 هزار تومان رسید.

به گزارش اتومبیل فارسی، سایپا در آخرین بخشنامه صادره به مشتریان و نمایندگی ها، قیمت جدید خودرو اطلس G ویژه مهر را اطلاع رسانی کرد.

براساس این گزارش، قیمت این محصول در حالی پیش از این و در شهریور 411.9 میلیون تومان بود که با افزایش حدود 1.1 درصدی به 416 میلیون و 665 هزار تومان رسیده است. 

 

مشخصات فنی

سایپا اطلس در تمامی تیپ‌ها به پیشرانه M15 GSI مجهز شده است. این پیشرانه از نوع 1.5 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ است و نسبت به پیشرانه M15 که در خانواده تیپا و ساینا مورد استفاده قرار گرفته، به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است. این تغییر، مصرف سوخت کم‌تر و تولید گشتاور بیش‌تر در دور موتور پایین‌تر را به همراه داشته است. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت حدود 6.9 لیتر در صد کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی است.

پیشرانه مورد استفاده در سایپا اطلس توانایی تولید 90 اسب بخار قدرت در دور 5250 و بیشینه گشتاور 137 نیوتن‌متر را در 4000 دور در دقیقه دارا است. این پیشرانه در تیپ‌های E و L به جعبه‌دنده اتوماتیک CVT با حالت تعویض دستی 6 سرعته (تیپ ترونیک) و در دو تیپ G و S به جعبه‌دنده 5 سرعته دستی مجهز شده است.

 

امکانات رفاهی و ایمنی سایپا اطلس

اطلس در دو تیپ ۱ و ۲ به بازار عرضه می‌شود. تیپ ۱ امکاناتی مانند تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده، سنسور پارک دنده عقب، تنظیم ارتفاع دستی چراغ‌های جلو، شیشه‌های جلو و عقب برقی، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3، بلوتوث و USB را به همراه دارد. تیپ ۲ علاوه بر امکانات تیپ ۱، از تجهیزاتی مانند سیستم ناوبری، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب، کنترل صدا از روی فرمان، صندلی چرم، آینه‌های جانبی تاشو برقی و گرمکن، سانروف، کروز کنترل و محدودکننده سرعت و سیستم استارت دکمه‌ای نیز بهره می‌برد.


شبکه‌های اجتماعی