شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رنو
جشن تولد رنو

به بهانه جشن ۱۲۵ سالگی رنو در موزه خودروهای تاریخی ایران، مالکان خودرو های کلاسیک گرد هم آمده و خودرو های مختلف کلاسیک رنو را به نمایش گذاشتند. در حاشیه این مراسم نیز کلوپ رنو کلاسیک ایران به‌عنوان یکی از کلوپ‌های زیر نظر انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران آغاز به کار کرد.

روز پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه، موزه خودروهای تاریخی ایران میزبان مالکان محترم رنوهای تاریخی و کلاسیک بود. در این مراسم که با همکاری انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، موزه خودروهای تاریخی ایران و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، کلوپ رنو کلاسیک رنو ایران به‌عنوان جدیدترین کلوپ خودروهای تاریخی زیر نظر انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران آغاز به کار کرد.
این مراسم با حضور جمعی از پیشکسوتان خودروهای کلاسیک، مالکان محصولات رنو و علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک برگزار شد و طی آن ضمن مرور تاریخچه رنو، اهداف انجمن و برنامه‌های کلوپ، تعدادی از محصولات کلاسیک رنو نیز به نمایش درآمد. کلوپ رنو کلاسیک ، جدیدترین کلوپ رسمی انجمن است و در کنار کلوپ‌های رسمی فولکس واگن، مرسدس بنز و ب ام و که همگی زیر نظر نمایندگان شرکت مادر فعالیت می‌کنند، کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای برنامه، برزو سپاسی، تاریخ‌نگار و محقق خودروهای کلاسیک به مرور تاریخچه رنو در جهان و ایران پرداخت و برخی اسناد و مدارک تاریخی در این زمینه را به نمایش گذاشت. رنو یکی از قدیمی‌ترین برندهای خودرویی در جهان است و سابقه حضور آن در ایران، به ۱۱۳ سال پیش باز می‌گردد. به این ترتیب و بر اساس شواهد موجود، رنو نخستین خودروی بنزینی جهان است که وارد ایران شده است.

 

آغاز فعالیت کلوپ رنو کلاسیک در ایران

در ادامه این مراسم، دکتر رامین صالح‌خو، رییس انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، با اشاره به اهداف این انجمن گفت: "هدف اصلی ما حفظ خودروهای کلاسیک و تاریخی و آگاه‌سازی در رابطه با این خودروها و دفاع از حقوق مالکان خودروهای کلاسیک و تاریخی است. در این زمینه اقدامات مناسبی در زمینه تاسیس کلوپ‌های تخصصی برندهای مختلف از جمله ب ام و، بنز و فولکس واگن انجام شده و امروز هم شاهد آغاز به کار کلوپ رنو کلاسیک هستیم."

وی افزود: "ما در کنار برنامه‌های فراگیر برای خودروهای کلاسیک که شامل تمامی برندها است، با هدف افزایش ارتباط میان دارندگان این خودروها، اقدام به تاسیس کلوپ‌های تخصصی کردیم و امروز هم شاهد آغاز به کار رسمی کلوپ رنو زیر نظر انجمن هستیم. انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، نماینده رسمی و انحصاری فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی است و خوشبختانه ارتباطات بسیار مناسبی در این زمینه با فدراسیون جهانی و سایر کشورهای عضو داریم. در همین زمینه، هفته آینده شاهد حضور یک دستگاه خودرو کلاسیک هستیم که مسیری از لندن تا استرالیا را طی خواهد کرد و در این مسیر به مدت یک هفته از ایران نیز عبور می‌کند."

در ادامه، پیام توسل، مسئول کلوپ، با اشاره وظایف انجمن وسایل نقلیه تاریخی گفت: "یکی از وظایف ذاتی انجمن، ایجاد کلوپ‌های تخصصی و رسمی برای علاقه‌مندان و مالکین خودروهای کلاسیک است. در همین راستا، امروز کلوپ رسمی رنو فعالیت خود را آغاز کرد. این کلوپ محلی برای گردهم آمدن مالکین و علاقه‌مندان محصولات رنو در ایران خواهد بود و در آینده با حضور پررنگ‌تر اعضا، برنامه‌هایی مانند رالی خانوادگی و همایش نیز برای این کلوپ تدارک دیده شده است."

در ادامه مراسم، به‌صورت نمادین تفاهم‌نامه تاسیس کلوپ رسمی رنو میان مدیر این کلوپ و رییس انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران به امضا رسید و کیک تولد کلوپ و ۱۲۵ سالگی رنو بریده شد. تقدیر از پیشکسوتان خودروهای کلاسیک، بخش پایانی این مراسم بود. در حاشیه این مراسم و در محوطه بیرونی موزه نیز تعدادی از محصولات رنو از جمله رنو ۴، رنو دوفین، رنو ۱۶، رنو ۵ نسل اول در مدل‌های سه در و پنج در و نمونه‌ای از رنو ۵ نسل دوم، برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش درآمده بود.
رنو دوفین به نمایش درآمده متعلق به استاد خلیل غفاری، از پیشکسوتان خودروهای کلاسیک و مالک نخستین موزه خصوصی خودروهای کلاسیک ایران در تبریز بود که به عنوان مهمان در این مراسم حضور داشتند. این خودرو برای حضور در گردهم‌آیی از موزه خارج و به تهران آورده شده بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران می‌توانید صفحه اینستاگرام این انجمن را با نشانی hva.iran دنبال کنید. همچنین علاقه‌مندان به عضویت در کلوپ رنو کلاسیک ایران می‌توانند از طریق نشانی Renault.Club.ir با این کلوپ در ارتباط باشند.

 

نظر دهید


در همین زمینه