شبکه‌های اجتماعی

رانا پلاس، اولین محصول ایران خودرو با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی
اتومبیل فارسی - ایران خودرو رانا پلاس

رانا پلاس، كيفيتی فراتر از تندر

 


خودرو رانا دومين محصول ملی ايران خودرو، نشان دهنده دانش، توانايی، خودباوری و تجربه گروه صنعتی ايران خودرو برای توليد خودرويی مناسب اقشار مختلف جامعه ايرانی و جوانان است. توليد خودرو رانا از سال 1391 در ايران خودرو آغاز گرديد و شركت ايران خودرو در راستای تعهدات خود مبنی بر ارائه خودروهای باكيفيت، اقدام به تعريف پروژه‌های كيفی متعدد جهت ارائه خودرويی در رده كيفی تندر پلاس نمود.

 

در نهايت در سال 99 اولين گروه از توليدات خودروی رانا پلاس را با تغييراتی قابل توجه و چشمگير، تحويل متقاضيان نمود. با استناد به آمار مراجعات پائين به نمايندگی‌ها در سراسر كشور جهت دريافت خدمات در دوره گارانتی، اينک می‌توان با افتخار خودروی راناپلاس را در رده باكيفيت ترين محصولات ايران خودرو قلمداد نمود.


علاوه بر موضوعات كيفی، اين خودرو دارای آپشن‌هايی نظير كروز كنترل، ستون فرمان جمع شونده (تلسكوپی)، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمايشگر روی داشبورد، نمايشگر دمای محيط، سيستم قطع خودكار سوخت، جلو پنجره طرح جديد، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی همرنگ بدنه (پک لوک)، مجموعه داشبورد (بهبود گرين)، مجموعه کنسول میانی یكپارچه، مجموعه رودری‌های جديد، جلو آمپر دیجیتالی با هشدار كمربند و آنتن اكتیو است كه همگی در راستای القای راحتی برای مشتريان گرامی طراحی و اجرا گرديده است.

از طرفی هزينه‌های تعمير و نگهداری اين خودرو به دليل داخلی‌سازی با استانداردهاي كيفی بالا، پائين‌تر از خودروهای سدان مشابه است.


موضوع مهم ديگر، اطمينان شركت ايران خودرو از كيفيت اين محصول است به گونه‌ای كه برای اين خودرو ، سه سال (يا 50 هزار كيلومتر كاركرد) گارانتی در نظر گرفته است و اين موضوع در مقايسه با گارانتی دو ساله اغلب محصولات حتی در مقايسه با محصولات با كيفيتی همچون تندر بسيار قابل تامل است.

در سال 1400 ايران خودرو در نظر دارد با تغيير قوای محركه اين محصول حس رانندگی بهتر را در اين محصول افزايش دهد بنابراين موتور ارتقاء يافته و گيربكس شش دنده و سقف شيشه‌ای برای افزايش لذت رانندگی روی اين خودرو پياده‌سازی و نصب شده است كه اين تغييرات بدون شک بر محبوبيت اين محصول نزد مشتريان تاثير زيادیخواهد داشت.

 

موتور جدید به كار رفته بر روی اين محصول از نوع TU5P است كه نسبت به موتور فعلی توان و عملكرد بهتری داشته و در مقایسه با موتور TU5 به فناوری CVVT یا همـان زمـان‌بنـدی متغیـر سـوپاپ‌هـا مجهـز است وعلاوه بر بهبود میزان آلایندگی، قدرت و گشتاور آن نيز افزایش پیدا کرده است و با داشتن آپشن‌های رفاهی متنوع، لذت رانندگی مضاعفی را برای رانندگان فراهم می‌کند.


همچنين گیربکس این خودرو اولین گیربکس 6 دنده تولید شده در کشور است که به دست توانمند تلاشگران اين شرکت تولید شده و برای اولین بار است که خودروی سواری با گیربکس6 دنده در کشور عرضه می‌شود. بدون شک هر چـه تعـداد دنـده‌هـا در یـک گیـربکس افـزایش پیـدا کنـد، قابلیـت جدیـدی در اختیـار راننـده قرار می دهد، دنده ششـم در گیـربکس جدیـد شـرکت ایـران خـودرو، وظیفـه پـایین نگـاه داشـتن دور موتـور، کـاهش مصـرف سـوخت و کـاهش فشـار روی موتـور در سـرعت‌های بـالا و در نتیجـه افـزایش عمـر پیشرانه را به همراه خواهد داشت.

AutomobileFa IKCO Runna Plus(2)
تجربه رانندگی

اما اکنون پس از گذشت چند سال از عرضه رانا، ایران‌خودرو تصمیم گرفته برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار و همچنین بروزرسانی سبد محصولات خود، رانا را با تغییرات تازه‌ای به بازار عرضه کند. این پروژه با نام راناپلاس معرفی شد. طراحی ظاهری خودرو یکی از مهم‌ترین پارامترها در انتخاب خریداران به‌شمار می‌رود. همچنین این موضوع درکنار کیفیت و عملکرد قابل قبول خودرو، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در موفقیت یک خودرو داشته باشد. بر این اساس می‌توان گفت که گروه صنعتی ایران‌خودرو رانا پلاس را به بازار معرفي كرد. از بارزترین تغییرات اعمال شده در ظاهر این خودرو می‌توان به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب اشاره کرد.

 

در واقع این مهم‌ترین تغییری است که در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کند. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌ها مجهز به سیستم روشنایی در روز (دی‌لایت) شده‌اند و با گرافیک داخلی مشکی رنگ، چهره‌ای اسپرت‌تر به خود گرفته‌اند. همچنین جلوپنجره جدید از دیگر تغییرات در این قسمت است.اما در نمای جانبی شاهد اضافه شدن آینه‌های جانبی جدید با چراغ راهنما و دستگیره‌های در زه جانبی همرنگ بدنه هستیم. در نمای عقب نیز تنها تغییر صورت گرفته به چراغ‌های خطر با گرافیک داخلی جدید ختم می‌شود.

AutomobileFa IKCO Runna Plus(1)


کابین ‌به‌روزرسانی شده

با ورود به کابین رانا پلاس ممکن است در لحظات ابتدایی متوجه تغییرات اعمال شده نشد، اما با کمی دقت می‌توان دریافت که تریم داخلی این خودرو دستخوش تغییراتی از جمله طرح فیبر کربن کنسول میانی، مجموعه صندلی‌های پژو 207i و غربیلک فرمان مشابه به 207i شده است. همچنین امکانات رفاهی جدیدی از جمله کروز کنترل، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، سیستم پخش USB و بلوتوث بدون CD، شیشه‌های جلوی و عقب برقی، آینه‌های جانبی برقی و … از جمله مواردی است که به لیست آپشن‌های این خودرو اضافه شده است.


زمانی که پشت فرمان رانا پلاس می‌نشینید، برای شروع همزمان با فشردن پدال گاز شتاب اولیه مناسبی از خودرو احساس می‌شود که با توجه به ابعاد و وزن خودرو، می‌توان گفت کشش مناسبی دارد و می‌تواند از پس نیازهای بسیاری از مصرف‌کنندگان برآید.

 


نتيجه‌گيری
در پایان باید گفت که این محصول به خودی خود با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مناسبی كه دارد بهترين محصول برای خانواده های ايرانی است.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه