شبکه‌های اجتماعی

زمزمه‌های افزایش جریمه رانندگی

بر اساس اظهارات رئیس پلیس راهور 

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه باید برای پرداخت جریمه تخلفات رانندگی مهلت زمانی مشخص تعیین کرد، پیشنهاد داد: «میزان جریمه این تخلفات نیز افزایش یابد.»
 سردار محمدرضا مهماندار در جلسه هماهنگی استقبال از مهر 97 افزود: «می‌توان نهایتا یک فرصت 2 ماهه برای پرداخت جریمه ها تعیین کرد تا این امر اثرگذار باشد.جریمه ای که اکنون صادر و به هنگام فروش خودرو توسط فرد متخلف پرداخت شود، هیچ‌گاه موثر نیست.»
به گفته سردار مهماندار، تهران به لحاظ ترافیکی با تمامی کلان‌شهرهای ایران متفاوت است چرا که روزی هزار دستگاه خودرو به طور متوسط شماره گذاری و وارد شهر می شود.
وی اذعان کرد که دیگر نمی توان با روش های سنتی ترافیک شهر تهران را کنترل کرد و باید با تغییر رویکرد و برنامه جامع برای حمل و نقل و ترافیک نوشته و اجرا شود.
رئیس پلیس راهور پایتخت همچنین با اشاره به شماره گذاری بیش از 4 میلیون خودرو در شهر تهران گفت: «باید با مدیریت هوشمند و ابزارهای آن ترافیک شهر را کنترل کرد و با نیروی انسانی و رفتارهای سلبی امکان کنترل موثر ترافیک و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان کاهش می یابد.»
به گفته سردار مهماندار، آموزش و فرهنگ سازی در حوزه نحوه رانندگی شهروندان و حرکت از سخت افزار به سمت نرم افزار در کنترل ترافیک باید در دستور کار قرار گیرد.
سردار مهماندار با تاکید براینکه هر روز ساعت های زیادی از عمر شهروندان در ترافیک هدر می رود، تصریح کرد که در حوزه ترافیک باید تصمیماتی اساسی و شجاعانه گرفته شود.
رئیس پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد که برای کاهش ترافیک باید بر مناطق پر تردد و چالش برانگیز شهر تمرکز کرد.

 

 افزایش تعداد فوتی های تصادف در تهران

سردار مهماندار در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص میزان تلفات رانندگی در 5 ماه نخست امسال بدون اشاره به تعداد فوتی ها گفت: تعداد کشته های ناشی از تصادف در معابر تهران در 5 ماه نخست سال 96 نسبت به سال 95 افزایش و در 5 ماهه نخست امسال نسبت سال گذشته حدود 2 درصد کاهش داشت.
وی در خصوص تمهیدات پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی جدید نیز تصریح کرد: «ماموران راهور به صورت 100 درصدی آماده هستند و از توان همیاران پلیس نیز در این خصوص بهره می بریم.»
وی ابراز امیدواری کرد که طرح ساعت شناور آغاز به کار کارمندان، مراکز آموزشی و... در هیات دولت تصویب شود.
 جلسه هماهنگی ستاد استقبال از مهر با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری در ستاد بحران منطقه 6 برگزار شد.

 

منبع: ایرنا

نظر دهید


در همین زمینه