شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فاطمی امین، وزیر سابق صمت
با ۱۶۲ رای موافق استیضاح

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند و به این ترتیب فاطمی‌امین از وزارت صمت خداحافظی کرد.


نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی امروز؛ یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در جلسه ۳۰۴ این مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را در دستور کار قرار دادند و در نهایت مجلس به فاطمی امین اعتماد نکرد.


وکلای ملت با ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در مجلس با این استیضاح موافقت کردند.


در آئین‌نامه داخلی پنج ساعت زمان پیش‌بینی شده است؛ یک ساعت برای دفاعیات رئیس جمهور، دو ساعت برای نمایندگان متقاضی استیضاح و دو ساعت برای وزیر. بر این اساس طبق آئین نامه داخلی مجلس از رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت دعوت شده بود.


محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه استیضاح وزیر صمت حضور یافتند.

 
پس از اظهارات مخالفان و موافقان رای‌گیری آغاز شد و مجلس طبق آئین‌نامه عدم اعتماد وزیر را به رای گذاشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد خود را از سیدرضا فاطمی‌امین پس گرفتند. در این رای گیری 137 نفر از نمایندگان به برکناری او رأی دادند و 101 رأی مخالف استیضاح، مانع پیاده شدن وزیر محبوب رئیسی از قطار دولت نشد.

 

نظر دهید


در همین زمینه