شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مکث موتور پیکاپ کلوت

بر اساس اعلام رسمی شرکت مکث موتور

 

با رونق بازار پیکاپ کشور و استقبال علاقه‌مندان از این کلاس خودرویی، کمبود تنوع در این بازار احساس می‌شد و جای پیکاپ دو دیفرانسیل اتومات به شدت خالی بود. بر این اساس شرکت مکث موتور برپایه نیازسنجی جامعه قصد دارد در روزهای آتی نخستین طرح فروش پیکاپ کلوت اتومات را آغاز کند.


تجربه لذت سفر با خودروی دو دیفرانسیل شاسی مستقل به دور از استرس تعویض به‌موقع دنده در موقعیت‌های چالشی همراه با رانندگی آسان‌تر یکی از علاقه‌مندی‌های طبیعت‌گردان و دوستداران سفر در دنیای شلوغ امروز است که باعث شده تقاضای زیادی برای خودروهای دو دیفرانسیل گیربکس اتومات ایجاد شود. اما به‌دلیل تولید کم این کلاس خودرویی در کشور، تنوع اینگونه خودروها محدود به انواع گیربکس دستی بود.

در این میان شرکت مکث موتور برای پاسخ به نیاز جامعه و تحت پوشش قرار دادن طیف گسترده‌تری از مشتریان پیکاپ‌های دو دیفرانسیل و همچنین باتوجه به وعده پیشین خود مبنی‌بر عرضه کلوت اتومات در نیمه نخست 1401، به این وعده تحقق بخشید و قصد دارد این خودرو را در روزهای آتی عرضه کند.


بر این اساس انتظار علاقمندان برای تجربه رانندگی با پیکاپ کلوت اتومات به خط پایان نزدیک شده و در روزهای آینده پیکاپ کلوت اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. کلوت علاوه بر حمل بار در جاده‌های آفرود نیز به خوبی عمل می‌کند. فاصله حدود 235 میلی‌متری از سطح زمین، تجهیز محور جلو به سیستم تعلیق جناقی دوبل با فنر مارپیچ و محور عقب به تعلیق فنر تخت چندلایه و همچنین زاویه حمله 29 و زاویه فرار 24 درجه به کلوت اتوماتیک اجازه می‌دهند عملکرد خوبی در مسیرهای آفرود داشته باشد.


مشخصات فنی پیکاپ کلوت اتوماتیک

کلوت اتوماتیک در بخش قوای فنی دارای پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی است که توانایی تولید 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. این قدرت از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین به هرد دو محور خودرو منتقل می‌شود. البته در حالت عادی، توان موتور تنها به چرخ‌های عقب منقل می‌شود و در صورت لزوم می‌توان قدرت را از طریق دو دیفرانسیل خودرو بین چهار چرخ (دو حالت سبک و سنگین) توزیع کرد. همچنین در کلوت اتوماتیک میزان لغزندگی چرخ‌های عقب از طریق قفل دیفرانسیل عقب با محدودکننده الکتریکی لغزش تا 30 الی 50 درصد کاهش می‌یابد.


تجهیزات رفاهی و ایمنی پیکلپ کلوت اتوماتیک

امکاناتی نظیر کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز کمکی (BAS)، سیستم پایداری (ECS)، ترمز دیسکی در محور جلو و کاسه‌ای در محور عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم چند رسانه‌ای همراه با نمایشگر لمسی 8 اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت، کامپیوتر سفری، سیستم اتوماتیک تهویه هوا با پنل لمسی، پوشش ضدخش قسمت بار، فرمان هیدرولیک، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی، گرمکن آینه‌های جانبی، دوربین دنده عقب و... در پیکاپ کلوت اتوماتیک در دسترس است.

 

نظر دهید


در همین زمینه