شبکه‌های اجتماعی

درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت لاستیک

سازمان حمایت از مصرف کنندگان بررسی می کند

تایر از جمله کالا‌هایی است که به دلیل وابستگی صنعت حمل و نقل به آن از اهمیت خاصی برخوردار است و نقش حیاتی دارد.

در حالی که قیمت تایر در تیرماه سال جاری با موافقت سازمان حمایت ۹ درصد افزایش یافت، اما تولیدکنندگان تایر به دلیل افزایش قیمت ارز و بالا رفتن مواد اولیه مجددا خواستار افزایش قیمت این کالا شدند و این بار خواستار افزایش ۳۰ درصدی این کالا شدند و درخواست خود را به سازمان حمایت نیز ارائه کرده اند.

در این رابطه مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر گفت: در تامین مواد اولیه داخلی با مشکل مواجه هستیم، قیمت‌ها شناور است و حتی برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه اعلام می‌کنند اگر با قیمت ما موافقت نکنید تولید را متوقف می‌کنیم.

تنها گفته بود؛ همه مواد اولیه ما جزو گروه یک کالایی نیستند و ارز موردنیاز بخشی از آن‌ها از طریق سامانه نیما تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه درخواست افزایش ۳۰ درصدی قیمت به سازمان حمایت ارائه شده است، گفت: مراحل کارشناسی از سوی سازمان حمایت انجام شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر تصریح کرد: کارخانجات نمی‌توانند با ضرر تولید کنند و اگر بخواهند با زیان به تولید ادامه دهند به مرور از تولید باز می‌مانند بنابراین ناچار به افزایش قیمت هستند.

در حالی تولیدکنندگان به دلیل افزایش قیمت ارز درخواست افزایش قیمت داده اند که دولت در جدیدترین اقدام خود در راستای حمایت از تولید داخل اعلام کرده که ماده اولیه تولید لاستیک با قرار گیری در گروه یک شامل دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شود.

 

منبع: میزان

نظر دهید


در همین زمینه