شبکه‌های اجتماعی

رونمایی از جعبه‌دنده 6 سرعته دستی ایران خودرو در اسفند ماه

بهره‌برداری از موتور EF پلاس در نیمه اول سال ۹۹

مدیرعامل ساپكو با بیان این كه با وجود شرایط تحریم‌های ظالمانه گام‌های بلندی در طراحی موتور و قوای محرکه برداشته شده، از رونمایی جعبه‌دنده 6 سرعته در اسفندماه و بهره‌برداری از موتور EF پلاس در نیمه اول سال ۹۹ خبر داد.

وی پروژه EF7 را از جمله پروژه‌هایی دانست که به‌صورت ریشه‌ای به مسائل موتور پرداخته و خودکفایی در این حوزه را امکان‌پذیر ساخته است و تصریح كرد: «امروز به نقطه ای رسیده‌ایم که مشکلات موتوری خود را به راحتی در مرکز تحقیقات موتور حل می‌کنیم. موتور ملی و موتور EF7 از جمله دستاوردهای این مرکز بوده و هم اکنون پروژه‌های EF4 و EF پلاس در دست تحقیق هستند.»

 

مدیر عامل ساپكو شکوفایی در خودکفایی مواد اولیه را از دیگر دستاوردهای مقابله با تحریم‌ها دانست و خاطرنشان كرد: «امروز پرونده استاندارد مواد اولیه پیچ و مهره‌ها در کشور بسته شده و در این زمینه خودکفا هستیم. ما دریافته ایم که تولید بدون پشتوانه دانش فنی ماندگار نیست و از این رو به دنبال توسعه محصولات خود هستیم.»

وی با اعلام این كه از سال آینده، دو محصول وارد سبد محصولات ایران خودرو خواهد شد، تولید محصول پروژه K132 و محصولات مختلف روی این پلتفرم را از جمله برنامه های سال آینده این خودروساز برشمرد.

پیرمحمدی در پایان با اشاره به این كه عزم جدی برای همكاری با شركت‌ها و مراكز دانشگاهی برای توسعه خودكفایی در كشور وجود دارد، افزود: «اگر پروژهای صنعت محور و کاربردی در دانشگاهها تعریف شود، آمادگی همکاری‌های مشترک با آن‌ها را داریم.»

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه