شبکه‌های اجتماعی

آرامش به بازار  خودرو باز می‌گردد
روتیتر

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت اعلام کرد با اقداماتی که برای پیش‌فروش خودرو شده، تا کم‌تر از یک ماه دیگر بازار خودرو آرام می‌شود و قیمت‌های حاشیه بازار از بین خواهد رفت. امیرحسین قناتی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد افزود: «در عرضه خودرو مشکلی به وجود نیامده، بلکه هجوم نقدینگی سرگردان به بازار خودرو و افزایش تقاضا این افزایش قیمت‌ها را به وجود آورده است.»

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت گفت: «امسال بالغ بر ۲۶۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده که در مقایسه با تولید در مدت مشابه سال قبل، بیش از ۳۵ درصد بیشتر است. امسال حدود ۲۲۵ هزار دستگاه خودرو سند فروش خورده و این نابسامانی حاشیه بازار کار واسطه‌ها و دلالان است.»

او با اشاره به اینکه خودروساز برای تامین نیاز مالی خود باید خودرو را به فروش برساند، گفت: «شرکت‌های خودروسازی براساس نیاز بازار تولید می‌کنند و اجازه نمی‌دهیم برای افزایش قیمت در بازار، خودرو‌ها دپو شود. شرکت‌های خودروسازی سالانه براساس نیاز بازار یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به تولید می‌رسانند.»

قناتی درباره پیش‌فروش خودروها افزود: «شرکت‌های خودروسازی براساس دستورالعمل شورای رقابت عمل کرده و با توجه به تقاضا در بازار، این اجازه به آنها داده خواهد شد تا تعداد بیشتری خودرو پیش‌فروش کنند. این حاشیه بازار در اعیاد پیش‌رو برطرف خواهد شد و شرکت‌های خودروسازی فروش خودرو را در برنامه دارند.»

 

منبع: تسنیم

نظر دهید


در همین زمینه