شبکه‌های اجتماعی

تا دو سال آینده صنعت خودرو به روز می‌شود
اتومبیل فارسی - وزیر صمت

وزیر صمت در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو

 

 

به گزارش اتومبیل فارسی به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ رضا فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع خبرنگاران درباره بدهی‌های خودروسازان گفت: «برنامه مالی ایران خودرو و سایپا که عمده بدهی‌ها و مطالبات مربوط به آن هاست، تعریف شده است. یکی از این بخش‌ها مدیریت جریان نقدینگی خودروسازهاست که درحال حاضر در حال انجام است.»

 

او ادامه داد: «بحث دیگر مربوط به کاهش هزینه‌های سر بار خودروهاست و بحث بعدی اصلاح ساختار مالی شرکت هاست که آن هم در حال انجام است.»

 

فاطمی امین بیان کرد: «خودرو ساز‌ها میزان انباشته بالایی دارند و بدهی‌های زیادی به قطعه سازان دارند. این واقعیت‌هایی است که وجود دارد.»

 

او نوید داد: «برنامه‌ای که برای بهبود صنعت خودرو تعریف کردیم، به درستی پیش می‌رود و تا دو سال آینده حتما شاهد صنعت خودرو به روز، در حوزه سوخت و قیمت خواهیم بود.»

 

فاطمی امین درباره داخلی سازی قطعات خودرو توضیح داد: «یکی از ۱۰ طرح برنامه ریزی شده بحث اصلاح ساختار صنعت است. روابط بین قطعه سازی و خودروسازی روابط غلطی است و باید اصلاح شود.»

 

او بیان کرد: «ما دنبال مجموعه سازی هستیم یعنی اگر یک خودرو ساز قرار است با ۸ قطعه ساز کار کند هم مدیریت آن، سخت است و هم قیمت و کیفیت آن متفاوت خواهد بود.»

 

وزیر صمت گفت: «در مجموعه سازی، خودرو ساز با حدود ۷۰ مجموعه ساز، کار خواهد کرد و مجموعه سازان با قطعه سازان کار خواهند کرد. این ساختاری است که در اکثر صنایع خودروسازی در جهان موفقیت آمیز بوده است.»

 

نظر دهید