شبکه‌های اجتماعی

واردات 60 تا 80 هزار دستگاه خودرو در نیمه اول سال 1401
اتومبیل فارسی - خوردروهای وارداتی

تشکیل کمیته ویژه بررسی واردات خودرو در مجلس

 

 

به گزارش اتومبیل فارسی به نقل از اقتصاد آنلاین، نماینده مردم سقر در مجلس با اشاره به آخرین تحولات پیرامون مصوبه واردات خودرو گفت: «نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزیر صمت، روز یکشنبه برگزار شد. در این نشست نمایندگان بر روی مواضع قبلی خود در خصوص ضرورت واردات خودرو در بحث ماده 4طرح ساماندهی بازار خودرو پافشاری و اعلام کردند، واردات خودرو به نفع رقابتی شدن بازار، پایان انحصار و تعدیل قیمت خودرو است.»

 
رحیمی در ادامه گفت: «نهایتا قرار شد کمیته ای ویژه تشکیل و در آن مجموعه مباحث مرتبط با و واردات خودرو مورد بررسی قرار بگیرد. در این کمیته ایرادات و نظرات شورای نگهان، بانک مرکزی و شورای عالی نظارت بر سیاست های کلی نظام مورد بررسی قرار گرفته و تلاش خواهد شد راهکارهای برای حل مشکلات ارائه شوند. در صورت اجرای این مصوبه، ارز مورد نیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشا خارجی و صادرات خودرو و قطعات تامین خواهد شد.»

 

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: «علت اینکه نمایندگان بر اجرای این مصوبه پافشاری می کنند این است که در این ماده، واردات خودرو موکول به بحث صادرات قطعات، خودرو و برخی صنایع وابسته شده است. شرایط بازار خودرو و فقدان رقابت در این بازار ایجاب می کند که از طریق ایده‌هایی چون واردات خودرو از یک طرف رقابت در این بازار ایجاد شود و از سوی دیگر از طریق متوازن سازی عرضه و تقاضا، قیمت خودرو تعدیل شود.»

 

نظر دهید


در همین زمینه