شبکه‌های اجتماعی

افزایش قابل توجه قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو + فهرست قیمت جدید تمامی محصولات
اتومبیل فارسی - پژو 207i

با دریافت مجوز از شورای رقابت

گروه صنعتی ایران خودرو پس از گروه خودروسازی سایپا توانست تا مجوز افزایش قیمت محصولات خود را برای سه ماهه سوم دریافت کند. 

بر اساس روال جدید قیمت‌گذاری خودرو، ایران خودرو و سایپا می‌توانند هر 3 ماه یکبار بر اساس هزینه‌های تولید و نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی نسبت به افزایش قیمت‌ محصولات خود با دریافت مجوز از شورای رقابت اقدام کنند. 

چند روز قبل نیز رئیس شورای رقابت اعلام کرد که مجوز افزایش قیمت خودروهای تولید داخل به خودروسازان داده شده و آن‌ها می‌توانند تا در سه ماهه سوم سال 99 قیمت‌های جدید را معیار فروش و صدور فاکتور قرار دهند. مطابق با نرخ تورمی بخشی که بانک مرکزی اعلام نموده خودروسازان مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصدی قیمت محصولات خود در ۳ ماهه سوم سال 1399 شدند. بر این اساس خودروساز مطابق با نرخ تورمی بخشی که بانک مرکزی اعلام نموده مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصدی در قیمت‌ها برای سه ماهه سوم سال 99 است. البته نحوه اجرایی شدن این موضوع با خودروسازان است چراکه می‌توانند در برخی از محصولات این افزایش قیمت را اجرایی نکرده یا به صورت چند مرحله اجرایی کنند.

 

  بخوانید > قیمت کارخانه‌ای جدید برخی از محصولات سایپا ویژه 3 ماهه سوم سال 99  

 

حال گروه صنعتی ایران خودرو قیمت کارخانه‌ای (رسمی)  جدید تمامی محصولات خود که افزایش قابل توجهی را پشت سر گذاشته‌اند منتشر کرده است. این قیمت‌های جدید به شرح جدول زیر است:

AutomobileFa IKCO New Official Prices Aban 99

 

 

نظر دهید