شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تاکسی برقی کرمان موتور
اولین سری تاکسی های برقی

نخستین تاکسی‌های تمام برقی توسط شرکت کرمان موتور طی مراسمی با حضور شهردار تهران، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران و جمعی از مدیران شرکت کرمان موتور تحویل رانندگان شد.

شرکت کرمان موتور نخستین شرکت خودروساز در پروژه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که اولین سری از تاکسی برقی را تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می دهد.

طبق توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، تحویل ۲۰۰۰ خودرو برقی برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برنامه ریزی شده است.

قیمت تاکسی برقی E50A که با نام J7 برقی نیز شناخته می شود،  یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است که البته رانندگان تاکسی می‌توانند برای خرید این خودرو از تسهیلات ۹۰۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۵ ساله و کارمزد ۹ درصد استفاده کنند که ۶۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات را کرمان موتور به متقاضیان ارائه می‌کند و باقی سهم تاکسیرانی و شهرداری تهران است.

ثبت‌نام تاکسی‌های برقی همچنان در محل تاکسیرانی تهران در حال انجام است و دارندگان تاکسی‌های فرسوده با دریافت معرفی نامه از تاکسیرانی تهران می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از عرضه ۲۷ هزار تاکسی برقی تا پایان سال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: بر همن اساس با ۱۱خودروساز برای واردات ۲۷ هزار تاکسی برقی تا پایان سال قرارداد منعقد شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران همچنین اعلام کرد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال، ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰هزار ون برقی وارد ناوگان حمل‌ونقل خواهد شد.

  

 

مشخصات KMC EJ7

KMC EJ7 به موتور الکتریکی با قدرت 190 اسب‌بخار و گشتاور 340 نیوتن‌متر مجهز است. پکیج باتری با ظرفیت 50.1 کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی موتورها را برعهده دارد. باتری‌های این خودرو از شارژ سریع و شارژ معمولی پشتیبانی می‌کنند. KMC EJ7 با تکیه بر این باتری‌ها می‌تواند حداکثر 402 کیلومتر را بپیماید. در صورت استفاده از شارژ سریع، ظرفیت باتری‌ها در 48 دقیقه به حدود 80 درصد خواهد رسید. با این‌ حال برای پرکردن کامل باتری‌های خودرو با برق شهری، به هشت ساعت و نیم زمان نیاز است.

تجهیزات و امکانات KMC EJ7 به این شرح هستند: کیسه هوای راننده و سرنشین، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی چهار چرخ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، دوربین عقب و مه‌شکن عقب.

نظر دهید


در همین زمینه