شبکه‌های اجتماعی

بررسی نتیجه تست تصادف لاماری، شاسی‌بلند جدید آرین موتور
اتومبیل فارسی - دانگ فنگ T5 Evo (لاماری)

دانگ فنگ T5 EVO در آستانه ورود به بازار ایران

 

چند وقتی است زمزمه ورود دانگ فنگ T5 EVO با نام لاماری توسط آرین موتور در ایران به گوش می‌رسد. محصولی که سال 2020 وارد بازار چین شده و علاوه بر ظاهر جذاب و قدرت موتور بالایی که دارد، از نظر ایمنی نیز توانسته به یکی از بهترین خودروها در کلاس خود تبدیل شود.

 

AutomobileFarsi DongFeng T5 EVO Lamari side impact


در 16 ژوئن سال جاری، مرکز تحقیق و تکنولوژی خودروی چین نتایج تست تصادف خودروهای جدید را منتشر کرده که در میان آن نام دانگ فنگ T5 EVO نیز دیده می‌شود. بر اساس این گزارش، لاماری تست‌های برخورد کامل از رو‌به‌رو، تست کمربند ایمنی، برخورد از کنار، برخورد 40 درصدی از جلو، محافظت از عابرپیاده و تست ترمز اتوماتیک را پشت سر گذاشته است. در این آزمایش‌ها، لاماری توانسته در محافظت از سرنشینان، محافظت از عابر پیاده، ایمنی فعال و آزمایش‌های دیگر نتایج خوبی را کسب کند و یکی از بهترین‌ها در کلاس خود باشد.

 

AutomobileFarsi DongFeng T5 EVO Lamari Crash Test result


بر اساس گزارش موسسه تست تصادف چین، لاماری با 65.531 امتیاز و نمره 93.62 درصدی موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از این موسسه شده است.


دانگ فنگ T5 EVO بر پایه پلتفرم EMA طراحی شده و توانسته در ورژن 21 تست‌های C-NCAP که سختگیرانه تر از گذشته است، 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. در ساختار شاسی این خودرو از آلیاژ آلومینیوم با مقاومت بالا استفاده شده که می‌تواند نیروی ضربه را در بدنه پخش کند. اسکلت کابین لاماری بسیار مستحکم طراحی شده و صندلی‌ها بالاتر جانمایی شده‌اند تا با پخش شدن انرژی جنشی در تمام نقاط بدنه، از تغییر شکل ستون‌ها جلوگیری شود. این ویژگی‌ها موجب شده آسیب وارد شده به سرنشین‌ها به حداقل برسد.

 

AutomobileFarsi DongFeng T5 EVO Lamari pedestrains tests


در زمینه محافظت از ایمنی عابر پیاده نیز، دانگ فنگ T5 EVO توانسته امتیاز کامل 3 را برای محافظ از پا در یافت کند و با استفاده از مواد به اصلاح نرم در کاپوت خودرو و نبود هیچ زاویه تند و تیزی در اجزای نمای جلو، امتیاز 7.121 را برای محافظت از سر عابرین پیاده به دست آورده است.


موسسه C-NCAP، نخستین مجموعه‌ای است که در چین به بررسی ایمنی خودروها می‌پردازد و بر خلاف تصور عمومی، آزمایش‌های آن بسیار سختگیرانه است.

 

AutomobileFarsi DongFeng T5 EVO Lamari crash test


دانگ فنگ T5 EVO تنها به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است. پیشرانه لاماری با کد 4G95TD توان تولید 197 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور که استاندارد آلایندگی یورو 6 را دریافت می‌کند در ترکیب با یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه، می‌تواند در 9.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.


لاماری یک کراس اوور متوسط با طول، عرض و ارتفاع 1565، 1860 و 1690 میلی‌متر است که در کارخانه آرین پارس موتور، از زیرمجموعه‌های گروه آرین سرمایه مونتاژ خواهد شد.

 

آلبوم تصاویر لاماری (دانگ فنگ T5 EVO):

نظر دهید


در همین زمینه