شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو
عظیمی مدیرعامل جدید ایران خودرو شد

 

مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو برکنار و علیمردان عظیمی جایگزین وی شد.


مهدی خطیبی به دلیل عرضه بدون ضابطه خودرو از مدیرعاملی ایران خودرو کنار گذاشته شد. براساس آمارهای صورت مالی ایران‌خودرو، ۸ درصد از فروش این خودروساز خارج از فرآیند بورس کالا و قرعه‌کشی بوده است.


بررسی روش‌های توزیع محصولات شرکت ایران‌خودرو نشان می‌دهد از ۲۸۰ هزار دستگاه تولیدی ایران خودرو طی شش‌ماه نخست ۱۴۰۱، حدود ۸ درصد و به عبارتی ۲۳ هزار دستگاه در قالب انواع روش‌های نقد و اقساط، فوری، پیش‌فروش و فروش نمایندگی به فروش نرفته، بلکه ذیل سایر روش‌ها فروخته شده که با در‌نظر گرفتن محصولات فروخته شده در سایر روش‌ها طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰این تعداد به بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه می‌رسد و لازم است نحوه فروش آن مشخص شود؛ چراکه باتوجه به اخبار دریافت خودرو خارج از چهارچوب‌های قانونی توسط برخی از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، شائبه فروش بخشی از این خودروها خارج از فرآیند رسمی را تقویت می‌کند.


از این رو با توجه به حواشی پیش آمده مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو برکنار شده و علیمردان عظیمی جایگزین وی شده است.


در کارنامه عظیمی مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره شرکت هایی چون فنرسازی زر، توسعه بازرگانی برنا، سایپا پرس، مدیرکل دفتر مرکز حقوقی، مدیر کل بازرسی گروه سایپا، مدیرکل حقوقی صندوق مهر امام رضا و ریاست هیئت مدیره سایپا دیده می شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه