شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کوراندو
محصول جدید بی ام کارز

گروه بهمن از ابتدای تاسیس و آغاز به کار زیرمجموعه تازه خود یعنی بی‌ام کارز اعلام کرده بود که قصد ندارد فقط به دنبال عرضه خودروهای چینی باشد. اکنون محصول جدید آن‌ها یعنی کی‌جی موبیلیتی کوراندو که یک کراس‌اوور جذاب کره‌ای است، ثابت کرد که ادعای بهمن‌موتور توخالی نبوده و اکنون نوبت به KG Mobility که پیش از این با نام سانگ‌یانگ شناخته می‌شد رسیده و مدل کوراندو در آینده‌ای نزدیک در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی عرضه خواهد شد زیرا نام این محصول به تازگی وارد سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی شده است.


کوراندو یک کراس‌اوور مجهز و مدرن با ظرفیت ۵ سرنشین است که نسل چهارم آن در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ معرفی شد. طول و فاصله بین‌محوری آن به ترتیب ۴ هزار و ۴۵۰ میلی‌متر و ۲ هزار و ۶۷۵ میلی‌متر است که از محصولی جادار و وسیع خبر می‌دهد. عرض و ارتفاع خودرو نیز ۱۸۷۰ میلی‌متر و ۱۶۲۰ میلی‌متر است. این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل‌جلو و چهار چرخ محرک عرضه شده و طبق اطلاعات مندرج در کاتالوگ گروه بهمن، هر دو نسخه در حال آماده شدن برای ورود به بازار ایران هستند.


بررسی مشخصات و عملکرد فنی کوراندو

کوراندو مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (TGDI) است که می‌تواند تا ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر را تولید کند. یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه توزیع قدرت را بر عهده دارد. ظرفیت مخزن سوخت کوراندو ۴۷ لیتر است و مصرف سوخت متوسط آن نیز ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. بدین ترتیب، می‌توان با یک باک کامل مسافتی نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر را طی کرد.

سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب از نوع مولتی‌لینک است. خودرو سوار بر چرخ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی جذاب است. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که پیشرانه خودرو منطبق بر استانداردهای آلایندگی یورو۵ است.


بررسی تجهیزات و امکانات رفاهی کوراندو

در کابین کوراندو یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی، پنل ابزار دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، ۶ بلندگو، صندلی‌های با پوشش چرمی و سانروف دیده می‌شوند. امکان خم کردن صندلی‌های ردیف دوم با نرخ ۴۰/۶۰ وجود دارد و علاوه بر صندلی‌ها، فرمان نیز از جنس چرمی است. روی فرمان هم کلیدهای دسترسی به سیستم چندرسانه‌ای وجود دارد و سرنشین‌ها به شارژر بدون سیم، ۲ خروجی برق ۱۲ وولتی و ۲ پورت USB دسترسی دارند.

آینه‌های جانبی کوراندو از نوع جمع‌شونده اتوماتیک مجهز به گرم‌کن و چراغ راهنما هستند و سیستم هوشمند انتقال تصویر تلفن همراه به نمایشگر سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی نیز وجود دارد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و سنسور باران هم سایر تجهیزات ایمنی خودرو را تشکیل می‌دهند. همچنین،‌ صندلی راننده از ۶ جهت پیش‌فرض و صندلی سرنشین جلو از ۴ جهت پیش‌فرض بهره می‌برند که امکان تغییر الکتریکی آن‌ها وجود دارد. هر دو صندلی مجهز به گرم‌کن نیز هستند.


بررسی تجهیزات ایمنی و سیستم های کمک رسان کوراندو

کوراندو مجهز به سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز BA، ترمز پارک الکتریکی (EPB) به همراه سیستم توقف خودکار (اتوهلد)، دوربین دید عقب، چراغ روشنایی در روز، چراغ‌های مه‌شکن عقب و کیسه‌هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و کیسه هوای پرده‌ای است.

کوراندو همچنین از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC)، سامانه نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو) و سیستم ضدسرقت الکترونیکی ایموبلایزر بهره می‌برد.

نسخه‌های دیفرانسیل‌جلو و دو دیفرانسیل کوراندو عملا تفاوت خاصی با هم ندارند اما معدود تفاوت‌های این دو نسخه در سامانه‌های کمک‌رسان رانندگی (ADAS) محدود شده است. اگرچه رادار تشخیص نقاط کور (BSD)، رادار هشدار خروج از پارک (RCTA) و رادار هشدار تغییر خطوط (LCA) در هر دو نسخه یافت می‌شوند، اما کوراندوی دیفرانسیل‌جلو از سامانه حفظ حرکت بین خطوط (LKA)، سیستم هشداردهنده حرکت بین خطوط (LDW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB) و کروز کنترل تطبیقی (ACC) نیز بهره می‌برد. نسخه تمام چرخ محرک از این فناوری‌ها بهره نمی‌برد و در مقابل، فقط سیستم کروز کنترل را خواهد داشت.

 

نظر دهید


در همین زمینه