شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تغییر نام سنگ‌یانگ به KG Mobility
نمایش 5 محصول جدید در نمایشگاه سئول

 

 هفته گذشته نام سنگ‌یونگ (سنگ‎یانگ) برای همیشه از صنعت خودروسازی حذف شد و با سهامداری هلدینگ KG نام این برند به KG Mobility تغییر وضعیت داد. برند قدیمی کره‌ای در طول دوران فعالیت خود نتوانست آنطور که باید رشد و فروش را تجربه کند و حالا با تغییر برند و معرفی 5 محصول جدید می خواهد با شکل و شمایلی دیگر این بار به موفقیت برسد.


پیش از اینکه سنگ‌یونگ به صورت کلی ورشکسته شود، کراس‌اووری با نام تورس را معرفی کرد. در این نمایشگاه مدل KG Mobility Torres TX که نسخه‌ای آفرودی از تورس به حساب می‌آید به نمایش گذاشته شد که از تغییرات آن می‌توان به رینگ‌های 20 اینچ، تایرهای آفرودی، سیستم تعلیق تقویت شده، روف رک، چراغ‌های سقفی، دیواره‌های ذخیره سازی صندوق عقب و اکسسوری‌های جانبی اشاره کرد. تورس به زودی در کره با قیمت پایه 27000 دلار به فروش خواهد رسید.

 


تورس آخرین مدل از این برند خواهد بود که از پیشرانه درونسوز بهره می‌برد زیرا مدل‌های بعدی فقط با موتور الکتریکی به بازار عرضه خواهند شد و از این رو این شرکت نسخه الکتریکی تورس را نیز هفته گذشته معرفی و حالا در سئول به صورت رسمی رونمایی کرد. این مدل نه تنها از نظر قوای فنی بلکه از نظر طراحی خارجی و ابعاد (طول کلی این خودرو 4715 میلی‌متر و فاصله از سطح زمین آن نیز 174 میلی‌متر ) نیز به طور کل با تورس بنزینی متفاوت است. داخل کابین از دو نمایشگر استفاده شده و لیور دنده از کنسول میانی به ستون فرمان منتقل شده تا کابین نیز به هیچ عنوان شبیه به تورس بنزینی نباشد. حجم صندوق عقب این مدل 839 لیتر با ردیف دوم و 1662 لیتر بدون ردیف دوم عنوان شده که برای یک کراس‌اوور الکتریکی کافی به نظر می‌رسد. تورس از یک موتور الکتریکی در محور جلو استفاده می‌کند که 204 اسب‌‌بخار قدرت دارد. نیرو بخش این موتور باطری 73.4 کیلووات ساعت ساخت BYD است که با یکبار شارژ در چرحه WLTP 500 کیلومتر و در حالت عادی 420 کیلومتر بُرد مسافت خواهد داشت. فروش این خودرو از نیمه دوم سال با قیمت پایه 37200 دلار آغاز خواهد شد.

 


سومین محصولی که این خودروساز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته، کانسبت KG Mobility O100 است که بر پایه تورس الکتریکی ساخته می‌شود. پیکاپ مذکور دارای فاصله بین دو محور بیشتر با امکاناتی مشابه به تورس EVX است که در بین نمونه‌های کانسپت محتمل‌ترین گزینه برای تولید خواهد بود.

 


چهارمین نمونه KG Mobility KR10 نام دارد که طراحی خارجی آن مبتنی بر کوراندو 1996 است که در روسیه با نام Tagaz Tager به فروش می‌رسید. البته با کمی دقت همچنان نام کوراندو زیر جلوپنجره جیپ مانند حک شده است.

 


در نهایت کانسپت KG Mobility F100 در غرفه این شرکت دیده می‌شود که در کلاس شاسی بلند فول سایز قرار می‌گیرد. این خودرو فاقد جلوپنجره به معنای سنتی است و تماما با LED ماتریسی دیزاین شده که پیش از این در نمونه دیگری دیده نشده و باید دید در نسخه نهایی نیز از چنین طرحی سود می‌برد یا خیر. هر دو مدل F100 و KR10 تنها در نسخه فول سایز تولید خواهد شد که پلتفرم مخصوص به خود را خواهند داشت تا از هر نوع حالت انتقال قدرت و موتورهای الکتریکی پشتیبانی کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه