شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لوگو بهمن موتور
در آخرین نشست خبری پایان سال گروه بهمن معرفی شد

 

محمد ضرابيان مدير عامل بهمن موتور می‌گوید: «سال 1402 تیراژ تولید فیدلیتی به روزانه یکصد دستگاه می‌رسد و در همین سال تیراژ تولید به 57 هزار دستگاه خواهد رسید. همچنين در بخش واردات يا خودروهای CBU بين ١٢ تا ١٥ هزار دستگاه واردات خواهیم داشت.»


محمد ضرابیان تایید کرد که نسخه جدید دیگنیتی دریم  سال 1402 به بازار می‌رسد و این خودرو در حقیقت یک خودروی دو دیفرانسیل لوکس محسوب می‌شود. بهمن موتور نیز افق 5 ساله تیراژ 260 هزار دستگاهی را برای خود در نظر گرفته است. گروه بهمن توسعه را در دستور کار خود قرار داده است.


علی پورابراهیم عضو هئيت مديره بهمن موتور در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن از تداوم رویکردهای توسعه گرا در سال 1402 خبر داده و می‌گوید: «قطعه زمینی به مساحت ١٣٠ هكتار خريداري شده که به بهمن موتور 2 ملحق می‌شود. در ٥ سال آينده به تیراژ 260 هزار دستگاه دست پیدا خواهیم کرد.»


علی پور ابراهيم در خصوص دیگر اهداف توسعه‌ای این شرکت گفت: «خطوط بدنه گسترش يافته و در سال 1402 بدنه فيدليتی به طور كامل در ايران توليد می‌شود.»


داخلی سازی و طراحی پلفترم‌‎های داخلی از دیگر اهداف بهمن موتور است که چندی پیش در حضور شهردار تهران مرکز تحقیقات بهمن موتور محل احداث مرکز تحقیقات بهمن موتور تعیین شد. طبق اعلام مدیران این مجموعه، ماموریت مرکز تحقیقات «افزایش داخلی سازی و طراحی پلتفرم‌های داخلی خودرو» است. علی پورابراهیم در این نشست خبری می‌گوید: « مركز تحقيقات بهمن موتور مجوزهای لازم را دريافت کرده و ٧٥٠٠ متر فضای مهندسي به مجموعه اضافه می‌شود.»


پور ابراهیم در پاسخ به سوالی درباره توسعه شرکت تیوان می‌گوید: «این شرکت بر روی طراحی و داخلی سازی موتور مطالعات خود را آغاز کرده است و در سال 1402 توانایی مونتاژ موتور فیدلیتی و ریسپکت را کسب خواهد کرد.»


محمد ضرابیان در خصوص پیشتازی بهمن در ورود تکنولوژی روز دنیا به صنعت خودروسازی ایران می‌گوید: «ما برای ورود خودروی هیبریدی به بازار خودروی ایران برنامه داریم اما برای آنکه مشتریان بتوانند از این خودروها استفاده کنند و رضایتمندی داشته باشند باید زیرساخت‌های لازم آن توسط دولت فراهم شود. با این حال با دقت بازار خودروهای هیبریدی روز دنیا را رصد می‌کنیم و در صورت تحقق زیرساخت‌ها آمادگی معرفی این محصولات به بازار ایران را داریم.»


حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل در این نشست از رفع مشکلات گواهی اسقاط خبر داد. وی در همین رابطه گفت: «قانون پرداخت 1.5درصد مبلغ کشنده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اجرایی خواهد شد و مساله نبود گواهی اسقاط برطرف شده است.»


گروه بهمن در مسیر توسعه قرار گرفته است

حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل نیز در خصوص برنامه‌های توسعه گرایان این شرکت می‌گوید: «به رغم همه تحريم‌ها و سختي‌ها بهمن ديزل توانست به بيش از ٥ هزار و ٣٠٠ دستگاه توليد خودروهای تجاری سنگين و نيمه سنگين دست پيدا كند كه بيش از ١٢٠ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد. موضوع مهم در اين حوزه خروج بهمن ديزل از وضعيت تك محصولی بود. از طرفی فعاليت‌ها به گونه‌ای بوده كه پرسنل از ٦٠٠ نفر به ٢ هزار نفر رسيده و با توجه به نياز بازار در سال بعد ٦٠ درصد افزايش توليد خواهيم داشت.» خضری در همین باره از راه اندازی تعمیرگاه مرکزی دیزل در جاده مخصوص در سال 1402 خبر داد.


پور ابراهیم در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل می‌گوید: «اين شركت قبل از خصوصي سازی ٨ هكتار مساحت داشت اما امروز ٣٢ هكتار مساحت دارد. يك مجموعه خدمات پس از فروش مستقل برای خودروهای تجاری در نظر گرفته كه تا سال ١٤٠٣ كل خدمات به اين مركز انتقال می‌يابد كه مجهزترين و به روز ترين در ايران می‌شود.»


تست سنتر، جایی برای جلب رضایت مشتریان بالقوه

بهمن موتور در سال 1401 توانست رتبه اول در فروش و رضايتمندی از خدمات را در تازه‌ترین ارزیابی بدست آورد. این خبر موضوع دیگری بود که محمد ضرابیان در نشست خبری این گروه « با موضوع دستاوردهای اين خودروساز در سال ١٤٠١ » بیان کرد.


وی می‌گوید: «بهمن موتور نسبت به سال ١٤٠٠ در حوزه توليد و فروش تا ٣٥ درصد رشد را تجربه كرد و دو محصول جديد فيدليتی پرستيژ و یک SUV جدید به سبد محصولات بهمن اضافه خواهد شد. بهمن موتور در کسب رضایتمندی مشتری، گام جدیدی برداشته و تلاش دارد خشنودی مشتریان بالقوه خود را نیز بدست آورد.»


ضرابیان در همین رابطه از راه اندازی مرکز تست خودرو در آینده نزدیک خبر داده و می‌گوید: «مركز تست سنتر برای مشتريان نيز در حال احداث است كه مشتريان می‌توانند از نزديك محصولات را لمس و تست كنند. ضمنا فضايی نزديك به مجموعه بهمن در جاده مخصوص در نظر گرفته ايم كه اختصاص به خودروهای وارداتی دارد و استانداردهای خاصی خواهد داشت.»


ضرابیان در خصوص تناسب کیفیت و قیمت محصولات بهمن موتور می‌گوید: «شرکت بهمن موتور در ارزیابی نهادهای مستقل به عنوان همواره بهترین نمرات را کسب کرده است، این در حالیست که این شرکت برترین خدمات را با بهترین قیمت و کمترین هزینه به مشتریان خود می‌دهد.»

سال 1402 سبد محصولات تجاری متنوع می‌شود

کامیونت فورس 3.5 تن، کشنده‌ای با قدرت 560 اسب بخار و امپاور BD300 با توانایی بار 19 تن محصولاتی است که سال 1402 وارد بازار تجاری می‌شود. این خبر را حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل اعلام کرد.


حسین خضری در همین رابطه می‌گوید: «این کامیون تحولی در حوزه تجاری خواهد بود و بهمن دیزل توانست بعد از 50 سال، کامیون مدرن و مطابق با اخرین استانداردهای روز دنیا را به تجاری سواران معرفی کند.»


ابراهیم افشار در همین رابطه با اعلام خبر تولید اتوبوس 18 متری و اتوبوس 9 متری (مینی باس) در سال 1402، گفت: «این تولیدات در شرکت اسنا اتفاق می‌افتد و این شرکت می‌تواند در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها را یاری دهد.»


وی تولید اسنا را 130 دستگاه در سال 1401 اعلام کرد و نوید داد این میزان تولید تا دو برابر در سال جدید افزایش خواهد یافت.


رقابت با محصولات درجه یک اروپایی از اهداف شرکت سیبا در سال 1402 است. ابراهیم افشار در همین رابطه و با تاکید بر اینکه سبد محصولات تجاری بهمن متنوع می‌شود، می‌گوید: «شرکت سیبا موتور در سال جدید FAW560 را به بازار معرفی خواهد کرد.»


وی یادآور می‌شود که شرکت سیبا محصول دیگری را نیز به بازار معرفی خواهد کرد. افشار اعلام جزئیات بیشتر از این محصول را به آینده نزدیک موکول کرد.


در همین رابطه حسين خضری مديرعامل بهمن ديزل می‌گوید: «كاميون BD300 محصولی است كه در جايگزينی خودروهای فرسوده می‌تواند بسيار تاثير بخش باشد.»


نسخه جدید فیدلیتی سال 1402 به بازار می‌آید

پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور این خبر را تایید کرد که خودروی XB1 سال 1402 وارد بازار می‌شود. این خودرو طراحی سال 2023 است.


نوری در همین رابطه می‌گوید: «خودروی XB1 هم در سال بعد به خانواده فيدلیتی اضافه خواهد شد.» وی ضمن ابراز امیدواری از استقبال بازار این خودرو، به تجربه موفق دیگنیتی پرستیژ اشاره کرد و می‌گوید: «ديگنيتی پرستيژ توانست جای خالی خودرويی در اين بخش را با توجه به توانمندیهای خود پر كند.»


نوری ادامه می‌دهد: «بهمن موتور در تلاش است در دو خانواده فیدلیتی و ديگنيتی خودروی هيبريد محصولی را داشته باشد.»


نشست خبری گروه خودروسازی بهمن با موضوع دستاوردهای اين خودروساز در سال ١٤٠١ روز 24 اسفند در محل بهمن موتور با حضور مدیران این مجموع برگزار شد. در این نشست خبری محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور، حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل، پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور، علی پور ابراهیم رئیس هیات مدیره شرکت بهمن موتور و ابراهیم افشار به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 

نظر دهید


در همین زمینه