شبکه‌های اجتماعی

پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در سال 2020 کدامند؟
اتومبیل فارسی - بازار خودرو اروپا

با توجه به اهمیت بازار خودرو در کشورهای اروپایی

با توجه به اهمیت بازار خودرو در کشورهای اروپایی برای خودروسازان، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران همواره با بررسی آمارهای مربوط به فروش و عرضه خودرو در کشورهای اروپایی، به انتشار گزارش‌های مختلفی درباره پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای قابل دسترسی و عرضه می‌پردازند که نظر خیل عظیمی از مشتریان بازارهای جهانی خودرو را به سمت و سوی خود جلب می‌کند.


مروری بر پرفروش‌ترین خودروهای قاره اروپا در ماه فوریه ۲۰۲۰ به تفکیک کشورهای این قاره سبز نشان دهنده آمار جالبی را نشان می‌دهد. طبق گزارش مذکور در اتریش فولکس واگن گلف، در کرواسی اشکودا اوکتاویا، در فرانسه پژو ۲۰۸، در فنلاند تویوتا کرولا، در سوئیس اشکودا اوکتاویا، در استونی تویوتا راو4، در دانمارک تویوتا یاریس، در جمهوری چک اشکودا اوکتاویا، در آلمان فولکس‌واگن گلف، در یونان تویوتا یاریس، در مجارستان داچیا لوجی، در ایرلند هیوندای توسان، در ایتالیا فیات پاندا، در لتونی پژو ۳۰۸، در لوکزامبورگ فولکس‌واگن گلف، در هلند کیا نیرو، در اسپانیا سئات لئون، در نروژ آئودی ای-ترون، در اسلواکی اشکودا فابیا، در لهستان تویوتا کرولا، در پرتغال رنو کلیو، دررومانی داچیا لوگان و در انگلستان فورد فیستا، خودروهای محبوب و پرفروش هستند.

 

به گزارش اتومبیل فارسی به نقل از ایسنا، با نگاهی به فهرست منتشر شده می‌توان دریافت که خودروی فولکس واگن گلف در کشورهای اتریش، آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ علاقه‌مندان و مشتریان بیشتری نسبت به سایر کشورها در این قاره سبز دارد. همچنین یکی دیگر از محصولات پرفروش و محبوب در این فهرست خودروی اشکودا اوکتاویا است که در بازار کشورهایی همچون سوئیس، جمهوری چک، کرواسی و اسلوونی فروش قابل توجهی را به نام خود به ثبت رسانده است. گستره وسیعی از خودرو‌های تویوتا کرولا و یاریس و راو۴ نیز که در بسیاری از کشورهای اروپایی طرفداران و محبوبیت زیادی دارند، بیشتر در کشورهای فنلاند، لهستان، دانمارک و یونان به چشم می‌خورد. همچنین یکی دیگر از نکاتی که در این فهرست نظر کارشناسان و تحلیل‌گران خودرو را به سمت و سوی خود جلب کرده است، روحیه ملی‌گرایی و تمایل بسیاری از شهروندان در کشورهایی نظیر ایتالیا، آلمان،سوئد و فرانسه به خریداری و استفاده از خودروهای ملی و حمایت از تولید داخلی و وطنی بوده است.همچنین علاقه شهروندان برخی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی یا شمال اروپا نظیر هلند و نروژ به علت یارانه و تسهیلات دولتی به خریداری وسایل نقلیه برقی پاک و دوستدار محیط زیست قابل توجه است.

نظر دهید


در همین زمینه