شبکه‌های اجتماعی

حقوق چشمگیر مدیرعامل فولکس‌واگن
روتیتر

ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس‌واگن سال گذشته رشد درآمدی 40 درصدی را داشته و این رشد تا حدی بوده که در مجموع درآمد او به 12 میلیون و 460 هزار دلار برسد. حقوق مولر بعد از اینکه فولکس‌واگن رکورد جدیدی از درآمد را به ثبت رساند، افزایش یافت. شرکت نیز بعد از اینکه سرمایه‌گذاران به پرداخت پاداش‌های بزرگ به مدیران بعد از افشای رسوایی دیزل‌گیت انتقاد کردند، قوانین جدیدی برای پاداش را تصویب کرد.
 در سالی که برند مرسدس از هولدینگ دایملر، برند آئودی از فولکس‌واگن را از نظر میزان فروش شکست داد، حقوق مدیر فولکس‌واگن تقریبا 20 درصد بیشتر از همتای دایملری خود بود. در همان سال، علی‌رغم سرمایه‌گذاری در طیف خودروهای الکتریکی جدید و خودران و علی‌رغم استمرار به پرداخت جریمه و سایر هزینه‌های مرتبط به رسوایی دیزل‌گیت، سود فولکس‌واگن دوبرابر شد.
مولر سال 2016، درآمدی معادل 8 هزار و 970 میلیون دلار داشت که پاداش آن مطابق سیستم قدیم فولکس‌واگن پرداخت می‌شد که بر پایه عملکرد شرکت در طول دو سال گذشته بود. اکنون فولکس‌واگن، حقوق 12 هزار و 300 میلیون دلاری برای مدیرعامل خود را در نظر گرفت، اما طبق گزارش‌ها حقوق مولر به دلیل مزایا و مقررات بازنشستگی از جمله در کد تجاری HGB آلمان، محدود شده است. برای سایر مدیران، حقوق بالا معادل 6 هزار و 760 میلیون دلار است.

مولر از صبحت در باره نتایج مالی فولکس‌واگن در کنفرانس مطبوعاتی اخیر امتناع کرد، اما فرانک ویتر مدیر مالی فولکس‌واگن گفت: پاداش مولر با درخواست سرمایه‌گذاران برای سیاست پرداخت پاداش شرکت مناسبت دارد.

 

منبع: خودرونویس

نظر دهید


در همین زمینه