شبکه‌های اجتماعی

برای برخی مدل‌های تولیدی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳

در اولین روز ماه دسامبر اعلام شد که شعبه چینی تویوتا و دو جوینت ونچر آن در چین یعنی گروه‌های FAW Toyota و GAC Toyota دستور فراخوان تقریبا ۵۷۰ هزار دستگاه خودرو را صادر کرده‌اند. این فراخوان شامل برخی محصولات تولیدشده بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ می‌شود.

خودروهایی که شامل فراخوان شده‌اند، از مقاومت فشار ناکافی در برخی قطعات داخلی پمپ سوخت فشاربالا رنج می‌برند که ممکن است منجر به ساییده و فرسوده شدن فضای داخلی پمپ سوخت شود. به دلیل فشار بالا، امکان به وجود آمدن ترک‌ها و شکاف‌هایی در دیواره این قطعات وجود دارد و در موارد خطرناک، نشت سوخت از این شکاف‌ها و در نهایت، آتش‌سوزی و احتراق ممکن است. حتی در خوشبینانه‌ترین حالت، بخار شدن سوخت نشت‌یافته ممکن است به آلایندگی و خطرات دیگری منجر شود.

گروه FAW Toyota در این دستور، ۳۵۰ هزار و ۲۱ دستگاه کرولا که بین آگوست ۲۰۱۹ تا جولای ۲۰۲۳ تولید شده‌اند را فراخوان کرده است. گروه GAC Toyota نیز ۱۵۷ هزار و ۴۵۸ دستگاه هایلندر تولیدشده بین اکتبر ۲۰۱۸ تا ژانویه ۲۰۲۲ را در این فراخوان گنجانده و در نهایت، گروه اصلی تویوتا در چین که Toyota Motor (China) Investment نام دارد، ۶۸ هزار و ۴۳۴ دستگاه مدل RX را فراخوان کرده که بین سپتامبر ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۲۲ تولید شده بودند. البته مدل‌های RX از محصولات وارداتی بودند و تولید آن‌ها در داخل چین انجام نشده بود.

تویوتا و شرکای خود در چین پس از دریافت این خودروها، قطعات معیوب و یا مشکوک به ایراد را بدون دریافت هزینه‌ای بررسی می‌کنند و اگر آن‌ها مطابق استانداردهای تولیدی و ایمنی نبودند، جایگزین شدنشان با قطعات سالم و جدید قطعی است.

نظر دهید


در همین زمینه