شبکه‌های اجتماعی

کابوس کامارو

بررسی اطلاعات درز کرده از قوی‌ترین محصول فورد

 چند سالی بود که GT350 و  GT350R قوی‌ترین نسخه فورد موستانگ بودند که طرفداران هیجان‌طلب این اتومبیل می‌توانستند به سراغشان بروند. البته این به این معنی نیست که این دو نسخه موستانگ ضعیف بوده و نمی‌توانستند رضایت کسی را جلب کنند، اما در جایی که دوج چلنجر هلکت و دیمون و کاماروهایی با بیش از 600 اسب بخار در خیابان‌ها جولان می‌دهند جای خالی یک موستانگ شلبی قدرتمندتر کاملا محسوس بود. با توجه به رقابت 50 ساله‌ای که بین ماسل‌کارهای افسانه‌ای آمریکایی در جریان است، به درستی قابل پیش‌بینی بود که فورد مشغول کار روی نسخه جدید GT500 است که با پایان کار نسل قبلی موستانگ دیگر از  آن خبری نبود.

پیش‌تر فورد با انتشار تیزر و عکس، اطلاعات محدودی از نسخه بعدی قوی‌ترین اتومبیل عضلانی خود منتشر کرده بود، اما چند ساعت پیش تصاویر و اطلاعاتی جدید در مورد موستانگ شلبی GT500 به صورت غیررسمی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که می‌تواند برای طرفدران فورد موستانگ خوشحال کننده و برای طرفداران شورولت کامارو نگران‌کننده باشد.


قدرت زیاد، گشتاور خارق‌العاده
اولین عکس‌های درز کرده از فورد موستانگ شلبی GT500 جدید که بدون هرگونه پوشش استتاری بودند، توسط یک حساب کاربری در اینستاگرام منتشر شد و پس از آن جزییات بیشتری در مورد مشخصات فنی این خودرو در یکی از تالارهای گفتگوی طرفداران موستانگ مطرح شد. در اطلاعیه‌هایی که فورد به صورت رسمی در مورد این خودرو منتشر کرده بود، اعلام شده بود که شلبی GT500 جدید بیش از 700 اسب بخار قدرت خواهد داشت، اما در جزییاتی که ساعاتی پیش در اینترنت منتشر شد و به سوژه مشترک بیشتر وب‌سایت‌هایی خودرویی بدل شده، صحبت از قدرت حدود 770 تا 790 اسب بخاری و گشتاور حدود 1000 نیوتن‌متری هیولای بعدی فورد در میان است. گفته می‌شود جعبه‌دنده شلبی جدید از نوع شش سرعته دستی باشد، در حالی که امکان انتخاب نمونه 10 سرعته اتوماتیک نیز برای خریداران آن فراهم خواهد بود. قبل‌تر این احتمال داده می‌شد که این نسخه از شلبی قابل تجهیز به یک گیربکس دو کلاچه نیز باشد که اکنون این نظریه منتفی به نظر می‌رسد. نکته‌ای که با اطمینان می‌توان درباره پیشرانه شلبی جدید گفت این است که یک نمونه V8 مجهز به سوپرشارژر است.

نسخه جدید شلبی GT500 که به نظر می‌رسد برای مدل 2020 یا 2019 آماده عرضه در بازار خواهد شد، تنها یک نمونه ویژه مسابقات درگ مانند موستانگ کبرا جت نخواهد بود. با توجه به گلگیرهای برآمده و عریض، بال بزرگ فیبرکربنی در عقب و جزییات مربوط به آیرودینامیک این خودرو می‌توان گفت که احتمالا فورد به دنبال رسیدن به عملکرد دینامیکی بالای این اتومبیل آمریکایی دوست‌داشتنی بود تا بتواند از پس سوپراسپرت‌ها، نه تنها در مسیرهای مستقیم درگ، بلکه در پیست‌های پر پیچ و خم نیز برآید.

اگر چه این اطلاعات رسمی نبوده و هنوز توسط مقامات رسمی فورد به تایید نرسیده‌اند و به خصوص که فورد پیش‌تر قدرت آن را 720 اسب بخار اعلام کرده بود قابل استناد نیستند، اما نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که موستانگ 800 اسب بخاری گزینه جذابی است. در حقیقت چنین ایده‌ای واقعا جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

نظر دهید


در همین زمینه