شبکه‌های اجتماعی

ادامه تولید پیکاپ تنومند

وظیفه سنگین بر دوش فورد

فورد تنها یک هفته پس از آتش‌سوزی مهیب در کارخانه یکی از تأمین‌کنندگان این کمپانی، خط تولید خود را مجددا به راه می‌اندازد. فورد اعلام کرده است که این حادثه منجر به ایجاد اخلال در روند تولید پر فروش‌ترین خودرو در آمریکا شده بود. تولید F150 در کارخانه دیربورن، که به مونتاژ خودرو‌های کار و تجاری اختصاص دارد، از همین جمعه آغاز می‌شود. همچنین فورد انتظار دارد که از دوشنبه، تولید در کارخانه کنتاکی برای F150 و سایر مدل‌های وابسته در کارخانه شهر کانساس نیز جریان یابد.
در دوم ماه می امسال، آتش‌سوزی ناگواری در کارخانه شرکت Meridian Magnesium اتفاق افتاد. این شرکت بخش‌هایی از قطعات فنی مهم مدل‌های F150، Expedition و لینکلن Navigator را تأمین می‌کند. علاوه بر این، Meridian در ساخت برخی از قطعات مدل‌های Explorer، Flex و لینکلن MKT نیز مشارکت دارد که البته سانحه پیش آمده در خطوط تولید این قطعات وقفه‌ای ایجاد نکرده است و خوشبختانه موفق شدند تا آتش را در نطفه خفه کنند. فورد با تیمی از سایر تأمین‌کنندگان و پیمانکاران، در حال تعمیر و انتقال تجهیزات به Meridian است تا روند تولید را هرچه سریع‌تر به روال عادی بازگرداند.
در مجموع، 19 قسمت از تأسیسات Meridian دچار خسارت شده‌اند که فورد در تلاش برای جبران آن است. فورد می‌گوید که جابجایی یک محموله از قطعات برای تولید یک روز F150، به وزن نزدیک به 40.000 کیلوگرم و از طریق هواپیما به مقصد ناتینگهام، به طور معمول 10 روز به طول می‌انجامد، اما به دلیل بسته‌‎بندی مناسب قطعات در روش Blue Oval، این زمان به 30 ساعت کاهش می‌یابد که تایم انجام پرواز هم در آن محاسبه شده است. این قطعات پیش از این توسط Meridian در Eaton Rapids در انگلستان به تولید می‌رسید و روزانه با کشتی و هواپیما به ایالات متحده آمریکا منتقل می‌شد. به نظر می‌رسد که کار‌های زیادی برای برگرداندن جریان تولید این پیکاپ و سایر محصولات به حالت عادی باید انجام شود، اما هنگامی که محصول مورد نظر، پرفروش‌ترین محصول کمپانی و پرفروش‌ترین اتومبیل در آمریکا باشد، شتاب انجام کار مفهوم بیشتری پیدا می‌کند. آتش سوزی کارخانه Meridian همچنین گریبان‌گیر تولیدات برند‌های دیگری چون فیات‌کرایسلر، ب‌ام‌و، جنرال‌موتورز و مرسدس‌بنز هم شده است اما تاکنون، هیچ موضع رسمی از سوی این شرکت‌ها در قبال وارد آمدن خسارت احتمالی به تولیداتشان گرفته نشده است.
ناگفته نماند که فورد F150 2018 از یک موتور V6 Flex Fuel به حجم 3.3 لیتر برخوردار است که 290 اسب بخار قدرت در 6500 rpm تولید می‌کند. این خودرو با دو گیربکس 6 سرعته دستی و اتوماتیک عرضه می‌گردد و سیستم تعلیق آن در حالت پیش فرض، دیفرانسیل عقب است. F150 تاکنون موفق به دریافت جوایز مختلفی شده است. جایزه کم‌خرج‌ترین پیکاپ فول سایز در 2018، جایزه هوشمندانه‌ترین انتخاب در بین پیکاپها از نظر مصرف سوخت، جایزه بهترین خودرو از نظر نسبت کاربردی بودن به هزینه‌های جاری و جایزه بهترین انتخاب 2018 در بازار خودرو آمریکا به جهت شبکه خدمات پس از فروش گسترده، قدرت بالا و استهلاک پایین افتخاراتی هستند که از میان سیل عظیم پیکاپهای عضلانی حاضر در آمریکا، تنها نصیب F150 شده‌اند.

نظر دهید


در همین زمینه