شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - داچیا ساندرو استپ‌وی
با هدف پیروی از قوانین جدید اتحادیه اروپا

داچیا به اولویت قرار دادن قیمت کم و در دسترس بودن محصولاتش در مقایسه با استفاده از فناوری‌های جدید مثل سیستم‌های خودران معروف است اما قوانین جدید اعمال‌شده در اروپا، این برند رومانیایی را هم مجبور به اعمال به‌روزرسانی‌ها و تغییراتی کرده است. داچیا با هدف پیروی از محدودیت‌های جدید، مجموعه‌ مدل‌های ساندرو، ساندرو استپ‌وی، لوگان و جوگر را با مجهز کردن به ویژگی‌های جدید فناوری‌محور و سیستم‌های کمک‌رسان ADAS برای سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی خواهد کرد.


قوانین جدید اتحادیه اروپا که GSR II (Global Safety Regulation II) نام دارد، از جولای ۲۰۲۴ به مرحله اجرا درخواهد آمد. تا آن زمان، تمام محصولات داچیا به سامانه‌ها و فناوری‌هایی مثل ضبط‌کننده داده‌ها و رویدادهای مخصوص خودرو، فناوری تشخیص علائم رانندگی با هشدار سرعت، سامانه‌های کمک به حفظ خطوط و هشدار انحراف از خطوط، سیستم هشدار توجه راننده، کمک‌رسان پارکینگ عقب، سنسورهای نور و باران، سامانه تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه‌سوارها و سیگنال توقف اضطراری مجهز خواهند شد.


داچیا مدل‌های گفته‌شده را با دوربین جدید ADAS در شیشه جلو مجهز کرده که جایگزین سنسورهای قدیمی روی گلگیر می‌شوند. داچیا بخشی از این محصولات را برای سال ۲۰۲۴ آپدیت کرده و انتظار می‌رود که به‌روزرسانی‌های بیشتری هم در راه باشد. علاوه بر تغییرات مبتنی بر قوانین جدید اتحادیه اروپا، داچیا برخی گزینه‌های شخصی‌سازی جدید مثل یک پالت رنگی تازه به این محصولات را هم اضافه کرده است.


فضای داخلی این مدل‌ها نیز طبیعتا دچار تغییر و تحولاتی خواهد شد. تمام مدل‌ها اکنون مجهز به پورت‌های USB-C و دکمه جدید My Safety هستند. این دکمه،‌ سیستم‌های کمکی ADAS را فعال و غیرفعال خواهد کرد. علاوه بر این، جوگر هایبرید ۱۴۰ از یک پنل ابزار ۷ اینچی دیجیتالی که اخیرا در مدل داستر معرفی شده بود هم بهره خواهد برد.


از بین محصولات فعلی داچیا، ساندرو موفق‌تر بوده و نسخه استپ‌وی آن، نزدیک به دو سوم کل آمار فروش ساندرو را به خود اختصاص داده است. به همین خاطر، سرنوشت ساندرو که از سال ۲۰۱۷ همیشه یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اروپا بوده، از اهمیت بیشتری برای داچیا برخوردار است. نسخه‌‌های جدید این محصولات را می‌توان از آپریل ۲۰۲۴ سفارش داد و انتظار می‌رود که با نزدیک‌تر شدن به این زمان، سایر جزییات مدل‌های جدید از جمله قیمت‌گذاری تازه آن‌ها نیز منتشر شود.

نظر دهید


در همین زمینه