شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تیگو 9
با کیفیت‌ترین کابین چری

 

به رونمایی رسمی تیگو 9 بسیار نزدیک شده‌ایم و حالا پس از انتشار عکس‌های رسمی طراحی خارجی، این بار عکس‌های رسمی کابین منتشر شد که می‌تواند به عنوان جذاب‌ترین و با کیفیت‌ترین کابین طراحی و ساخته شده توسط چری لقب بگیرد.


تیگو 9 از پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتر توربو جدید بهره می‌برد که 261 اسب‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. با توجه به این میزان خروجی، بیشینه سرعت این کراس‌اوور 205 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.7 لیتر برآورد شده است.


چری برخلاف گذشته که تنها یک چیدمان برای مدل‌های خود در نظر می‌گرفت، قصد دارد تا تیگو 9 را در دو نسخه 5 و 7 نفره به بازار عرضه کند. ابعاد این کراس‌اوور بزرگ برابر با 4820/1930/1699 و فاصله بین دو محور 2820 میلی‌متر است که در برابر تیگو 8 پرو با 4745/1860/1745 و فاصله بین دو محور 2710 نوید کابینی جادارتر و دلبازتری را می‌دهد. در نسخه 5 نفره فضای کابین به طرز چشمگیری زیاد خواهد بود.


مانند اکثر خودروهای روز تولید شده در چین، کابین تیگو 9 نیز از دو نمایشگر 12.3 اینچ در یک قاب منحنی که به سمت راننده متمایل شده میزبانی می‌کند. کنسول میانی به لطف تریم جذاب طرح چوب، مشکی پیانویی و پارچه سفید با دوخت طلایی بسیار شیک و جذاب شده است. در این قسمت پد شارژ وایرلس برای دو گوشی، فضای ذخیره سازی، کلید چرخشی سیستم مالتی مدیا، ناب چرحشی مود رانندگی و کلیدهای لمسی گرمکن و بخارزدا شیشه قرار گرفته‌اند. مانند دیگر محصولات، در زیر این قسمت نیز یک فضای ذخیره سازی و پورت‌های خروجی در نظر گرفته شده که البته دسترسی به آنها بسیار مشکل خواهد بود.


کنسول میانی نسبت به تیگو 8 پرو بسیار خلوت‌تر شده و این به دلیل انتقال لیور دنده به ستون فرمان و دکمه استارت بر روی داشبورد مرکزی صورت پذیرفته که با این عمل، چری تیگو 9 خود را یک کلاس بالاتر نشان می‌دهد. چری در تکمیل تجمل‌گرایی و بالا بردن این خودرو، از تریم طرح وب برای داشبورد، تریم قهوه‌ای روشن برای رو دری‌ها و فرمان، قاب فلزی برای خروجی تهویه مطبوع و صندلی‌های بسیار لوکس استفاده کرده است.


نمای خارجی تیگو 9 نیز پیشرفت قابل توجهی داشته و حالا با دستگیره‌های جمع شونده، خطوط برجسته نمای کناری، ستون‌های تیره و سقف معلق، رینگ‌های 20 اینچ 10 پره آلومینیومی، چراغ‌های باریک‌تر جلو، جلوپنجره آبشاری کروم با لوگو نورانی و چراغ‌های عقب LED متصل به یکدیگر خود را از دیگر مدل‌های تیگو متمایز می‌کند.


این خودرو در نمایشگاه شانگهای پیش رو به صورت رسمی معرفی و نمایش داده می‌شود. قیمت پایه این خودرو 24.760 دلار در نظر گرفته شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه