شبکه‌های اجتماعی

از شیرون به آسمان

بوگاتی شیرون با سقف جدید شیشه‌ای

بوگاتی قصد ندارد تا نسخه سقف باز از هایپرکار جدیدش، شیرون را تولید کند. سقف جدید طراحی‌شده برای شیرون از سوی این کمپانی با نام اسکای ویو، نهایت تلاش آن‌ها در این زمینه است. این طرح یک پنل شیشه ای را در بالای سر هر سرنشین قرار می‌دهد که نمایی واضح را از آسمان‌ها به نمایش در می‌آورد.

سقف اسکای ویو مزیت‌ دیگری هم دارد. به علت طراحی این سقف، فضای سر در اتاق شیرون 2.7 سانتی متر افزایش یافته است. این امتیاز می‌تواند به عاملی تشویق‌کننده برای خرید شیرون توسط افراد قدبلند تبدیل شود!
هر کدام از پنل‌های اسکای ویو 65 سانتی‌متر طول و 44 سانتی‌متر عرض دارند. برای ساخت این قطعات، بوگاتی از یک ساختار لمینیت با چهار لایه درونی استفاده کرده است. بوگاتی می‌گوید که این ترفند، سکوت و آرامش کابین را حفظ می‌کند و استفاده از شیشه رنگی در این پنل‌ها نیز، اشعه فرو سرخ خورشید را، که باعث گرم شدن کابین می‌شود، بازتاب می‌دهد.
سقف اسکای ویو از هم‌اکنون برای خریداران شیرون قابل سفارش است. این کمپانی در اواخر ماه آگوست هم از یک سوپر کار جدید با پنل‌های شیشه‌ای در جشنواره " Monterey Car Week " رونمایی می‌کند که بهتر است خریداران، نگاهی به آن مدل نیز داشته باشند. این‌ها تنها نوبرانه‌های بوگاتی برای امسال نیستند. مدل Divo هم به عنوان نسخه‌ای خاص و محدود از شیرون در راه است. در این ویرایش با افزایش نیروی Down Force، حداکثر سرعت به 385 کیلومتر بر ساعت کاهش یافته است اما در شتاب، شاهد چالاکی بیشتری هستیم. پیشرانه W16 با چهار توربوشارژر همچنان قدرت بخش این خودرو خواهد بود، اما سیستم انتقال قدرتی جدید طبق وعده‌ای که بوگاتی داده بود، برای آن در نظر گرفته شده است تا تعویض دنده‌های سریع‌تری را تجربه کند.
اگر خواهان نسخه Divo هستید، باید گفت که متاسفانه اندکی دیر شده است! چرا که تمام کم‌تر از 100 دستگاه آن، قبل از تولید، توسط عده‌ای از مشتریان پیش خرید شده‌اند. بوگاتی این اتومبیل‌ها را به قیمت نجومی 5.85 میلیون یورو فروخته است.

نظر دهید


در همین زمینه