شبکه‌های اجتماعی

نسخه الکتریکی X3 آمد

ب‌ام‌و iX3 معرفی شد

ب‌ام‌و مدت‌ها است که برنامه حضور در بازار الکتریکی‌ها را کلید زده است. اکنون به طور جدی توسعه پروژه‌های مربوط به این حوزه را دنبال می‌کند و در نمایشگاه پکن 2018، از اولین نتایج آن پرده‌برداری کرد. پس از عرضه مدل‌های اختصاصی سری i، اکنون ب‌ام‌و به دنبال ارائه نسخه‌های پاک از محصولات متداول خود است. iX3 در ظاهر شباهت فراوانی با X3 دارد، اما در عمل تفاوت‌ها بسیار است. از مهم ترین اختلاف‌های ظاهری، جلو پنجره کلیوی پوشانده شده است که با خطوط آبی رنگی که رگه‌های مشترکی با محصولات هیبریدی ب‌ام‌و دارد، تزئین شده است. خطوط آبی کماکان در سایر قسمت‌های بدنه هم دیده می‌شوند.

ب‌ام‌و iX3 را با رنگ منحصر به فرد جدیدی به نام MoonStone، رونمایی کرده است که نوع خاصی از رنگ نقره‌ای مات به حساب می‌آید. طراحی رینگ‌ها هم بر اساس اسلوب آیرودینامیک صورت گرفته است. iX3 از نسل پنجم سیستم الکتریک درایو ب‌ام‌و بهره می‌گیرد که 270 اسب بخار (200 KW) خروجی می‌دهد. جای شکرش باقی است که ب‌ام‌و از پکیج باتری‌های بزرگی استفاده کرده است که ظرفیت آن‌ها به بیش از 70 KWH می‌رسد. برد حرکتی iX3 با یک بار شارژ، 400 کیلومتر (249 مایل) است که از استاندارد‌های جدید WLTP برای وسایل نقلیه الکتریکی نیز فراتر می‌رود. اگر شما از آن دسته انسان‌های عجول باشید، ب‌ام‌و قابلیت شارژ از ایستگاه‌های شارژ سریع با قدرت 150 KW را هم فراهم کرده است که زمان انتظار برای پر شدن کامل باتری‌ها را به 30 دقیقه کاهش می‌دهد.
بدیهی است که iX3 خودرویی کانسپت به حساب می‌آید و شما عملا امکان خرید آن را ندارید. اما نگران نباشید، چرا که نسخه تولید انبوه آن از 2020، با تکنولوژی برداشته‌شده از همین کانسپت عرضه می‌شود و یک سال بعد از آن، ب‌ام‌و نسخه دیگری از خاندان i را به فروش عمومی خواهد گذاشت که گفته می‌شود آن مدل، تا 700 کیلومتر را بدون نیاز به شارژ مجدد طی می‌کند و از فناوری خودران برخوردار است.

نظر دهید


در همین زمینه