شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی Activesphere
ترکیبی از اسپرت‌بک و آلرود

 

Activesphere آخرین کانسپت آئودی است که چشم انداز این شرکت از صنعت خودرو در آینده را نشان می‌دهد. آئودی آن را کوپه لوکسی که به پیکاپ تبدیل می‌شود می‌نامد و مانند اکثر کانسپت‌ها از فناوری‌های پیشرو بهره می‌برد که اجرایی کردن آنها در این عصر کار بسیار دشواری است.


زمانی که به این کانسپت نگاه می‌کنید، تلفیقی از Sportback و Allroad در هیبت یک شاسی بلند کوپه لوکس و همه جا رو به چشم می‌خورد. سیستم تعلیق بادی با دمپر‌های تطبیقی که می‌تواند ارتفاع استاندارد خودرو از سطح زمین که 208 میلی‌متر است را 40 میلی‌متر دیگر افزایش دهد بر روی این کانسپت نصب شده تا مسیرهای بیراهه به سادگی طی شود.


هنگامی که آئودی Activesphere در مسیر‌های بیرون از جاده به کار گرفته شود، فلپ‌های چرخ برای تهویه بهتر باز می‌شوند و به محض ورود به جاده آسفالت، برای آیرودینامیک بیشتر و بهتر این فلپ‌ها بسته خواهند شد.



برخلاف بیشتر خودروها، بخش عمده‌ای از بدنه  آئودی Activesphere مانند سقف، پایین درها، بخش انتهای سقف و جلوپنجره از شیشه تشکیل شده تا دید بهتری بوجود بیاید. بخش انتهای سقف که در اصل شیشه عقب نیر محسوب می‌شود، می‌تواند به سمت مرکز سقف حرکت کند تا یک فضا بار بوجود بیاید. مانند پیکاپ‌ها، بخشی از بدنه نیز که به عنوان در بار استفاده خواهد شد باز می‌شود تا دسترسی به آن آسان شود. در زمانی که این خودرو به چنین شکلی تغییر می‌کند، یک دیواره به صورت الکترونیکی مابین این فضا و کابین قرار می‌گیرد.


داخل کابین آئودی Activesphere تنها 4 صندلی وجود دارد که در حالت رانندگی خودکار فرمان، پدال‌ها و بخشی از داشبورد ناپدید می‌شود اما خروجی تهویه مطبوع و ساندبار به صورت ثابت قابل استفاده هستند. در یک نگاه به نظر می‌رسد که صندلی‌ها در کابین شناور‌ شده‌اند اما آنها به کنسول میانی متصل و هر 4 عدد دارای گرمکن و سرد کن بدون مانیتور و کلید‌های فیزیکی مرسوم کار می‌کنند.


یکی از ویژگی‌های آئودی Activesphere  کانسپت تکنولوژی واقعیت افزوده همراه با عنیک است. با استفاده از این عینک‌ها سرنشینان می‌توانند از سیستم اطلاعات و سرگرمی، تهویه مطبوع و... به صورت مجازی استفاده کنند اما تاثیرات آن را در دنیای واقعی حس کنند. این قابلیت می‌تواند بدون تداخل اطلاعات برای هر 4 سرنشین محتوا مخصوص به خود را ارسال کند.


این کانسپت بر اساس پلتفرم مشترکی که آئودی و پورشه با یکدیگر توسعه داده‌اند ساخته شده است. این کانسپت از دو موتور الکتریکی با خروجی 242 اسب‌بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور که به هر چهارچرخ منتقل می‌شود استفاده می‌کند.

 

نظر دهید