شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی A5
خانواده جدید A5

 آئودی خانواده جدیدی از مدل‌های A5 و S5 را معرفی کرده که با پیشرانه‌های هیبریدی خفیف عرضه می‌شوند. مدل‌های A5 و S5 جدید جایگزین A4 و S4 بنزینی شده است که به صورت سدان و استیشن عرضه می‌شدند.


این تغییر استراتژیک باعث ساده‌سازی نام‌گذاری آئودی شده است، به طوری که اعداد فرد برای مدل‌های بنزینی و اعداد زوج برای خودروهای برقی در نظر گرفته شده‌اند. در کنار سدان و استیشن A4، مدل جدید جایگزین A5 Sportback شده است، زیرا سدان A5 اکنون دارای پنج در از جمله یک صندوق عقب کاربردی است.
A4 قبلی به دلیل ظاهر ساده خود در مقایسه با رقبایی مانند سری 3 ب‌ام‌و و کلاس C مرسدس بنز مورد انتقاد قرار گرفت و طراحان آئودی را مجبور کرد تا طراحی خود را ارتقا دهند.


از جمله ویژگی‌های برجسته می‌توان به حالت تهاجمی‌تر به لطف گلگیرهای پهن‌تر، جلوپنجره و چراغ‌های جلو LED باریک‌تر و ورودی‌های هوای سپر بزرگ و جذاب اشاره کرد که برای یک مدل اسپرت آئودی نیز مناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر این، چراغ‌های عقب به فناوری OLED ارتقا یافته‌اند.
آئودی A5 جدید اولین مدل تولیدی است که بر روی پلتفرم جدید PPC (Premium Platform Combustion) قرار گرفته است، که نسخه به‌روز شده پلتفرم MLB Evo (Modular Longitudinal Matrix) است. این خودرو با فاصله محوری 2900 میلی‌متر، نسبت به مدل قبلی 68 میلی‌متر افزایش طول داشته است.


در حالی که هنوز جزئیات دقیق در مورد طول و عرض کلی منتشر نشده است، با افزایش فاصله محوری می‌توان انتظار داشت که اندازه بزرگ‌تری داشته باشند.

نظر دهید


در همین زمینه