شبکه‌های اجتماعی

اولین خودروی لوکس دنیا با سوخت هیدروژن
Automobile Farsi - Hopium Hachina

هوپیوم ماشینا معرفی شد

اولیویر لومبارد، راننده فرانسوی مسابقات اتومبیلرانی به تازگی خودرویی به نام «هوپیوم ماشینا» را معرفی کرده، که به نظر می‌رسد هدف آن تبدیل شدن به نخستین خودروی لوکس با سوخت هیدروژن در دنیا است.
در زمینه فناوری، می‌توان «ماشینا» را به عنوان یک شاخص در نظر گرفت. مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این سدان را می‌توان چراغ‌های خاص جلو، دماغه بیرون زده و ورودی ‌های هوای کوچک و متعدد در قسمت پایینی سپر عنوان کرد.


طراحی آوانگارد هوپیوم ماچینا در دیگر قسمت‌های بدنه نیز به چشم می‌آید، در قسمت کناری طراحی سیال بدنه، در کنار رینگ های آئرودینامیک و دستگیره‌‌های در که در بدنه مخفی می‌شود، به آئرودینامیک‌تر شدن این خودرو کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به شیب زیاد شیشه جلو، برجستگی گلگیر عقب، سقف شیشه‌ای پانوراما و دوربین‌های کناری که جایگزین آینه شده‌ است اشاره کرد.
جزییات فنی کمی از هوپیوم ماشینا منتشر شده است، با این حال سازنده این خودرو اعلام کرده قدرت موتور آن 493 اسب‌بخار است و با هر سوخت‌گیری حدود 1000 کیلومتر را می‌پیماید. از آنجایی که این خودرو با سوخت هیدروژن کار می‌کند، فرآیند سوخت‌گیری آن تنها سه دقیقه طول می کشد.


این خودروساز همچنین اعلام کرده تولید کربن هوپیوم ماشینا صفر است و با اخت آن به دنبال ترکیب کارآیی، اتصال، ایمنی و ارگونومی بوده است. هوپیوم همچنین اعلام کرده است طراحی فضای داخلی این خودرو خاص، لوکس و اسپرت است.
این خودروساز اعلام کرده نمونه اولیه هوپیوم ماشینا تا یک سال آینده آماده می‌شود و تولید آن از سال 2026 آغاز خواهد شد. هر چند که این تاریخ دور است و احتمالا موجب می‌شود این خودروساز به فراموشی سپرده شود، اما هوپیوم مدعی است تولید این خودرو در فرانسه صورت خواهد گرفت و در بازارهای گوناگون از جمله چین، اروپا، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا عرضه خواهد شد.


جزییات زیاد دیگری در دست نیست، اما لومبارد در ابتدای سال جاری شرکت هیدروژن موتیو را راه‌‌اندازی کرده و هوپیوم بخش خودرویی آن است. این شرکت در نظر دارد به رهبر تکنولوژی هیبریدی تبدیل شود. بخشی از این پروسه معرفی برند هوپیوم است که به عنوان گام نخست این شرکت تعریف شده است.

نظر دهید


در همین زمینه