شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا Fj کروزر فاینال ادیشن
دومین نمونه فاینال ادیشن

 

تویوتا Fj Cruiser سال 2003 به صورت یک کانسپت در نمایشگاه آمریکا شمالی نمایش داده شد و سپس پس از تایید تولید، نمونه اصلی در سال 2005 در همان نمایشگاه آمریکا شمالی در معرض دید عموم قرار گرفت. تویوتا این آفرودر جذاب را از سال 2006 در کارخانه زیر مجموعه خود یعنی هینو موتور تولید کرد.


سال 2013 بخش آمریکایی تویوتا اعلام کرد که سال آینده تولید و عرضه این خودرو در این کشور به پایان خواهد رسید و به همین منظور یک نمونه لیمیتد ادیشن را به عنوان آخرین نمونه از این خودرو تولید کردند. این خودرو تا سال 2016 در استرالیا عرضه شد و در سال 2022 نیز کشور‌هایی مانند فیلیپین، شیلی، آفریقا جنوبی همچنان در حال استفاده از آن هستند. در لیست بالا نام خاورمیانه نیز دیده می‌شد اما دقیقا این نوشتار به توقف تولید و عرضه این مدل در همین منطقه اشاره دارد و از این رو آن را جدا از دیگران نوشتیم تا پایان راه این مدل در خاورمیانه را شرح دهیم.

 

لازم به ذکر است که توقف تولید این خودرو در ژاپن سال 2017 صورت گرفت. اکنون اف جی کروزر به پایان راه خود در خاورمیانه رسیده و نمایندگی رسمی تویوتا در عربستان سعودی یعنی عبدالطیف جمیل موتورز که از سال 1955 به عرضه محصولات این شرکت می‌پردازد خبر از اتمام تولید و عرضه آن در دسامبر 2022 داده است.

 

نام این نمونه نیز مانند نسخه نهایی آمریکا و ژاپن فاینال ادیشن انتخاب شده و تنها 1000 دستگاه از آن تولید و عرضه می‌شود. هنوز عکس‌های رسمی از این نمونه منتشر نشده اما طبق اخبار رسمی، مانند نام آن ظاهر خودرو نیز به نمونه فاینال ادیشن ژاپن که در عکس‌ها میبینید شباهت دارد. به این ترتیب 2023 FJ Cruiser Final Edition با تک رنگ بدنه بژ با عناصر مشکی رنگی مانند جلوپنجره، سپرها، آینه بیرونی، دستگیره‌های در و کاور تایر زاپاس به فروش می‌رسد. یک شماره بر روی درپوش تایر زاپاس وجود دارد که نشان دهنده شماره تولید این خودرو از 1000 خواهد بود.


در خصوص قوای محرکه، هیچ تغییری در آن رخ نداده و همچنان خودرو تویوتا اف جی کروزر از پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتر استفاده می‌کند که 270 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو با امکاناتی مانند Active Traction Control، Crawl Control، VSC و قفل الکترونیکی دیفرانسیل عرضه می‌شوند.


تویوتا Fj Cruiser در سه ماهه چهارم سال 2022 عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز مشخص نشده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه