شبکه‌های اجتماعی

انصراف یک چهارم خریداران تسلا مدل3
روتیتر

نزدیک به دو سال پیش بود که شرکت تسلا پیش فروش مدل 3 را آغاز کرد. با توجه به موفقیت‌هایی که این خودروساز کالیفرنیایی با مدل S و مدل X کسب کرده بود، بسیاری با پرداخت رقم 1000 دلار برای خرید این خودرو ثبت نام کردند.
در آن زمان ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، قول داده بود که خودروهای ثبت نام شده را در سال ۲۰۱۸ تحویل می دهد. اما میزان استقبال از مدل 3 به حدی بالا بود که تسلا با چالش‌‌های زیادی مواجه شد و نتوانست به موقع سفارش ها را به دست مشتریان برساند.
در حالی که بسیاری از خریداران این سدان برقی ۳۵ هزار دلاری امیدوار بودند با افزایش تولید، بیش از این منتظر دریافت خودرو خود نمانند، آقای ماسک چندی پیش اعلام کرد که تولید یک نسخه قوی تر 87 هزار دلاری از مدل 3 را در اولویت قرار خواهد داد.
به نظر می‌رسد که بخش قابل توجهی از خریداران این خودرو از تصمیم خود صرف نظر کرده و سفارش خود را لغو کرده‌اند. بر اساس داده‌ها ۲۳ درصد از خریداران مدل 3 تا پایان ماه آوریل انصراف داده و پول خود را پس گرفته‌اند.
در فرآیند خرید مدل3، تا زمانی که مشتری با پرداخت 2500 دلار دیگر، مشخصات دلخواه خودروی خود را انتخاب نکرده باشد، می‌تواند نسبت به لغو سفارش اقدام کند. البته در این بین تسلا این داده‌ها را چندان صحیح ندانسته و آن را مغایر با داده‌های داخلی خود می‌داند. به هر ترتیب از آنجایی که تسلا 400 هزار سفارش از مدل 3 را هنوز باید تحویل دهد، شاید انصراف برخی از مشتریان باعث شود ایلان ماسک نفس راحتی بکشد.
گفتنی است تا پایان ماه میلادی کنونی تسلا تولید هر هفته 6000 دستگاه مدل 3 را هدف‌گذاری کرده است. برای دستیابی به این هدف، خطوط تولید تسلا به صورت 24 ساعته مشغول کار هستند.

 

منبع: دیجیاتو

نظر دهید


در همین زمینه