شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن ID GTI
رونمایی در ۲۰۲۶، فروش در ۲۰۲۷

تا زمان عرضه فولکس‌واگن ID.GTI سه سال فاصله داریم. این خودرو بر اساس مدل ID.2all که قرار است در سال ۲۰۲۵ و با قیمت نزدیک به ۲۵ هزار یورو (۲۷ هزار و ۵۴۴ دلار) عرضه شود،‌ ساخته شده است. آندراس مینت، مدیر بخش طراحی فولکس‌واگن با انتشار طرحی اولیه از ID.GTI در کنار نسخه کلاسیک GTI در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «گلف GTI اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۱۹۷۵ به نمایش گذاشته شد و تیراژ تولید اولیه آن، ۵ هزار دستگاه بود. ما تا به امروز، موفق به فروش بیش از ۲.۸ میلیون دستگاه {از این مدل} شده‌ایم. در سال ۲۰۲۶، نسخه‌ای الکتریکی از این مدل افسانه‌ای معرفی خواهیم کرد.»

البته منظور مینت از سال ۲۰۲۶، معرفی و رونمایی رسمی از این مدل بوده است. توماس شیفر که مدیرعامل فولکس‌واگن است پیش از این در مصاحبه با اتوکار تایید کرده بود که فولکس‌واگن ID.GTI تا اوایل سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه نخواهد شد. شیفر همچنین قیمتی نزدیک به ۳۰ هزار یورو (۳۳ هزار و ۲۹ دلار) را برای این خودرو مشخص کرد.

زمان معرفی اولیه این مدل در سپتامبر گذشته، فولکس‌واگن از ID.GTI به عنوان مدلی مفهومی که نزدیک به نسخه تولیدی خود است یاد کرد. آن مدل مفهومی با استقبال گرمی از سوی علاقه‌مندان فولکس‌واگن و متخصصین صنعت مواجه شد و اکنون که بالاخره یک زمان تاییدشده برای معرفی و آغاز فروش آن داریم، می‌توانیم منتظر جزییات بیشتر در زمان رونمایی هم باشیم.

 



یکی از اطلاعاتی که هنوز درباره فولکس‌واگن ID.GTI نامشخص مانده، پیشرانه و میزان قدرت تولیدی آن است. فولکس‌واگن ID.2all که ID.GTI بر اساس آن ساخته شده، قادر به تولید ۲۲۸ اسب بخار است. پس می‌توان انتظار داشت که ID.GTI حداقل از این عدد، قدرت بیشتری تولید خواهد کرد.

نکته دیگری که همچنان مشخص نیست،‌ عرضه و فروش فولکس‌واگن ID.GTI در خارج از اروپا است. رییس فولکس‌واگن آمریکا گفته است که دوست دارد این مدل را در خط تولید مجموعه خود نیز ببیند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که محصولاتی مثل ID.2all (و طبیعتا مدل‌هایی که بر اساس آن ساخته می‌شود.) برای کاربران آمریکایی کمی کوچک است. البته که فولکس‌واگن اخیرا تصمیم گرفت مدل گلف GTI (و نه نسخه استاندارد آن) را در بازار ایالات متحده بفروشد و در نهایت ممکن است تصمیم مشابهی برای ID.GTI نیز بگیرد.

نظر دهید


در همین زمینه