شبکه‌های اجتماعی

چراغ‌ سبز به تولید کرایسلر پورتال

مینی‌ون تمام‌الکتریکی یک قدم نزدیک‌تر به واقعیت

 با نزدیک شدن به سال 2020 که وعده تحقق بسیاری از وعده‌های آینده‌نگرانه در صنعت خودروسازی است، خودروسازان بزرگ هر کدام با برنامه‌های جدی‌تری در مورد آینده محصولاتشان صحبت  می‌کنند. این شرکت‌ها خود را برای رقابت در دنیای خودروهای کم‌آلاینده و بدون راننده آماده می‌کنند و شاهد آن هستیم که در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری اخبار مربوط به این گونه خودروها به موضوعی ثابت در صنعت اتومبیل در سطحی جهانی بدل شده است.

شرکت فیات‌کرایسلر که در دو سال گذشته توانسته با عرضه ون هیبریدی Pacifica نظر مثبت بخش قابل توجهی از بازار را به سمت خود جلب کند به دنبال عرضه محصولی جدید و استراتژیک در آینده‌ای نزدیک است. این اتحاد ایتالیایی-آمریکایی در ابتدای سال 2017 در نمایشگاه CES از مینی‌ون تمام‌الکتریکی مفهومی خود با نام پورتال رونمایی کرده بود. اکنون خبر تایید به تولید رسیدن این اتومبیل مفهومی از سویFCA به گوش می‌رسد. اتوموتیو نیوز که این خبر را منتشر کرده بر این باور است که کرایسلر پورتال جایگزین سدان کرایسلر 300  در خط تولید این شرکت خواهد شد.
کرایسلر پورتال در نمونه کانسپت از مجموعه‌ باتری‌هایی به ظرفیت قابل توجه 100 کیلووات‌ساعت سود می‌برد که گفته می‌شد به کمک آن می‌تواند با یک شارژ مسافتی حدود 400 کیلومتر را بپیماید. البته به دور از انتظار نخواهد بود اگر این کرایسلر با ظرفیت پیمایش بیشتری عرضه شود. همچنین ممکن است به منظور کاهش هزینه‌ها و قیمت نهایی این اتومبیل با اندازه‌ کوچک‌تری نسبت به نمونه مفهومی آن به فروش برسد.
در رابطه با تغییراتی که احتمالا کرایسلر پورتال در نسخه تولیدی نسبت به نمونه مفهومی تجربه خواهد کرد باید به احتمال عدم وجود سامانه تمام‌خودران نیز اشاره کرد. به نظر می‌رسد که تا زمان عرضه این اتومبیل در سال 2020 سیستم بدون راننده آن به مرحله‌ای که بتوان از آن انتظار کاربری کامل را داشته باشد، نرسد.
یکی از ویژگی‌هایی که انتظار داریم در زمان عرضه در دسترس مشتریان قرار بگیرد، شارژ سریع است. وقتی کانسپت کرایسلر پورتال در لس‌آنجلس رونمایی شد صحبت از قابلیت شارژ سریع 350  کیلوواتی DC در میان بود. تا زمانی که این محصول از سوی کرایسلر به دست مردم برسد شرکت الکتریفای آمریکا شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ سریع را گسترش داده است که می‌تواند سطوح بالایی از قدرت شارژ را در اختیار قرار دهد. به این ترتیب مینی‌ون الکتریکی کرایسلر از آن چه در حال حاضر توسط ایستگاه‌های شارژ سریع تسلا سوپرشارژر انجام می‌شود، سریع‌تر شارژ شود.
اگر کرایسلر به خوبی بتواند در مورد تولید و عرضه مینی‌ون پورتال عمل کند می‌تواند در موقعیت شرکتی پیشرو در زمینه فناوری‌های نوین این‌چنینی قرار بگیرد. پیش‌تر نیز کرایسلر پسیفیکا هیبرید نشان داده بود که این خودروساز آمریکایی از ظرفیت‌های بالایی در مهندسی خودروهای پاک و هیبریدی برخوردار است.

نظر دهید


در همین زمینه