شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جک N120
نگاهی به کامیونت جدید جک در بازار اوکراین

 

جک به تازگی نسخه به روز شده از کامیونت سری N را وارد بازار اوکراین کرده است. این خودروساز که در آستانه 60 سالگی خود است و همواره یکی از صادرکنندگان برتر خودروهای تجاری سبک در چین بوده، کماکان به دنبال فتح و ثبات در بازارهای جدید است.


جک N120 که بر اساس تایم لاین رونمایی‌های شرکت آرین دیزل در پاییز جاری در ایران نیز رونمایی خواهد شد، حالا وارد بازار اوکراین شده است. این کامیون با توانایی حمل بار با تناژ متوسط، حالا چهره‌ای جدید به خود گرفته است. در جدیدترین فیس‌لیفت این خودرو، طراحی دماغه به کلی تغییر کرده است. هر چند طراحی چراغ‌ها همچنان فرم عمودی خود را حفظ کرده است، اما چهره‌ای کاملا متفاوت از نسخه قبلی خود دارد. چراغ‌های LED جدید و چراغ‌های روشنایی روز C شکل جدید در کنار جلوپنجره کرومی تازه جک N120، تا حدودی چهره تراک‌های آمریکایی را تداعی می‌کند.


در نسخه‌ای که وارد بازار اوکراین شده، جک N120 تغییرات فنی قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. پیشرانه 3.76 لیتری توربو دیزل قبلی جک N120 حالا جای خود را به یک نمونه بزرگ تر با حجم 4.46 لیتر داده است. این تغییر پیشرانه موجب شده جک N120‌ جدید به جای 166 اسب بخار قبلی، حالا توان تولید 206 اسب بخار قدرت را داشته باشد.


جک N120 که در بازار چین با نام جک Shuailing S9 نیز شناخته می‌شود، علاوه بر موتور 4.5 لیتری ساخت آنهویی کامینز، به یک موتور 4 لیتری توربودیزل نیز مجهز شده که توان تولید 170 اسب بخار را دارد. با این حال توان خروجی نسخه چینی در وب سایت‌های تخصصی این کشور 220 اسب بخار و گشتاور آن 820 نیوتن‌متر اعلام شده است.


علاوه بر این، در جک N120 از چرخ‌های بزرگ‌تر با سایز 22.5 اینچ استفاده شده است. این افزایش اندازه در تایرها موجب می‌شود کامیونت جدید جک در مسیرهای خارج جاده‌ای عملکرد بهتری داشته باشد و توان حمل بارهای سنگین‌تر را داشته باشد.


کامیونت جک N120 احتمالا با همین چهره توسط آرین دیزل در بازار ایران نیز عرضه خواهد شد. این شرکت در حال حاضر تیپ‌های 6، 8.5 و 9 تن کامیونت جک را در ایران عرضه می‌کند. با عرضه کامیونت جک N120‌، آرین دیزل خلا بین کامیونت‌های کنونی و کامیون‌های باری شک‌موتو را پر و سبد محصولات خود را تکمیل خواهد کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه